الکل جان 89 نفر را در فارس گرفت

به گزارش وبلاگ بهروز، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس از افزایش آمار مسمومیت ها با الکل صنعتی به 707 نفر اطلاع داد.

الکل جان 89 نفر را در فارس گرفت

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از وبلاگ بهروز، محمدجواد مرادیان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر شنبه 16 فروردین، 707 نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان فارس مراجعه نموده اند که از این تعداد 618 نفر بستری هستند.

او اضافه کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متأسفانه 89 نفر در فارس براثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان ادامه داد: نوشیدن هیچ نوع الکلی (چه متانول و چه اتانول) باعث پیشگیری و درمان کرونا نمی گردد، الکل متانول در کوتاه مدت باعث بروز کوری و مرگ و الکل اتانول در بلندمدت باعث بروز کبد چرب و سیروز الکلی و درنهایت حتی مرگ فرد می گردد.

او با اشاره به اینکه سن مسمومین از 20 تا 40 سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول های ضدعفونی استفاده می گردد، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تأثیر آن بر روی کبد و کلیه ها زیاد است.

رئیس اورژانس استان فارس از جوانان خواست از مصرف الکل صنعتی به شدت پرهیز نمایند که این موضوع موجب مرگ آن ها می گردد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به 989 نفر ثبت شده که 32 نفر از آن ها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسماً کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا به امروز به بیش از یک صد کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "الکل جان 89 نفر را در فارس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکل جان 89 نفر را در فارس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید