امارات خواهان گفت وگو برای حل اختلافات در عدن شد

به گزارش وبلاگ بهروز، وزیر خارجه امارات خواهان گفت وگو برای سرانجام دادن به اختلافات در عدن و کوشش برای ایجاد وحدت و حفظ امنیت در یمن شد.

امارات خواهان گفت وگو برای حل اختلافات در عدن شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات گفت که این کشور خواهان خاتمه دادن به تنش ها در عدن واقع در جنوب یمن است.

بن زاید بر ضرورت تمرکز کوشش ها بر جبهه اصلی و مقابله با انصارالله و دیگر گروه های مسلح تأکید کرد و فرستاده سازمان ملل در امور یمن را به پیدا کردن راه حلی برای توقف درگیری ها در عدن فراخواند.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، وزیر خارجه امارات خواهان گفت وگوی مسؤولانه و جدی برای خاتمه دادن به اختلافات و کوشش برای ایجاد وحدت در این مرحله حساس و حفظ امنیت و ثبات شد.

وی تأکید کرد که امارات به عنوان شریک فعال در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، نهایت کوشش خود را برای آرام سازی و توقف تنش ها در عدن و تمرکز کوشش ها برای مقابله با کودتای حوثی ها و پیآمدهای آن، بکار بسته است.

بن زاید اضافه کرد: لازم است که مارتین گریفیتش فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای اعمال فشار جهت خاتمه دادن به تنش ها در شهر عدن کوشش کند چرا که درگیری های کنونی پیآمدهای منفی بر کوشش های سازمان ملل جهت تحقق امنیت و ثبات به وسیله روند سیاسی، گفت وگو و مذاکرات خواهد داشت.

همکاری نظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در قالب ائتلاف عربی ضد یمن بعد از گذشت بیش از چهار سال، این روزها به درگیری نیابتی و کشت وکشتار در شهر عدن، جنوب یمن تبدیل شده است.

این درگیری ها که از چهارشنبه هفته گذشته شروع شده روز آدینه نیز در عدن ادامه پیدا کرد و طرفین درگیر مواضع یکدیگر را هدف حملات خمپاره ای و راکتی قرار دادند.

وب سایت خبری الخبر الیمنی شامگاه آدینه (18 مرداد) گزارش داد که 13 نفر در درگیری های امروز شهر عدن کشته شده اند که پنج تن آن ها غیرنظامی هستند. این رسانه همچنین از زخمی شدن بیش از 30 تن دیگر اطلاع داد.(جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "امارات خواهان گفت وگو برای حل اختلافات در عدن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات خواهان گفت وگو برای حل اختلافات در عدن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید