انیمیشن ایرانی در فهرست اسکار

به گزارش وبلاگ بهروز، پویانمایی گرگم و گله می برم به کارگردانی امیرهوشنگ تعیین در فهرست نهایی فیلم های کوتاه انیمیشن اسکار 2021 نهاده شد.

انیمیشن ایرانی در فهرست اسکار

به گزارش ایرنا، با خاتمه یافتن دوره مقدماتی، اسامی 96 فیلم کوتاه انیمیشن اسکار 2021 برای رقابت با یکدیگر منتشر شد. گرگم و گله می برم از فراوریات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان توانسته است با دریافت جایزه کبوتر طلایی بهترین فیلم کوتاه در بخش انیمیشن کوتاه جشنواره لایپزیگ آلمان 2019 و نیز جایزه هیروشیما 2020 شایسته معرفی به این بخش شد.

هر ساله جشنواره های مورد تائید آموزشگاه اسکار که از درجه اعتبار برخوردار هستند برندگان جوایز بهترین انیمیشن خود را به آموزشگاه اسکار معرفی می نمایند که در این فهرست زیباترین، ابتکاری ترین و متمایزترین انیمیشن های دنیا به چشم می خورد.

انیمیشن گرگم و گله می برم تا به امروز 15 جایزه بین المللی را در کارنامه خود ثبت نموده و بیش از 30 حضور بین المللی نیز داشته است. این پویانمایی هشت دقیقه ای برگرفته از داستانی با همین نام نوشته افسانه شعبان نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال در امور سینمایی کانون فراوری شده است.

جایزه ویژه جشنواره بین المللی انیمیشن مونسترا پرتغال، جایزه اول پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های انیمیشن ماراتن یونان، جایزه فروغ آسیای پانزدهمین جشنواره بین المللی این دی انیمیشن کره جنوبی، جایزه عظیم بخش مسابقه دنیای دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های انیمیشن پاریس، جایزه نیوفیس بیست ودومین جشنواره مدیا آرت ژاپن و… عنوان بعضی از جوایز پویانمایی گرگم و گله می برم است.

در فهرست نود و شش تایی اسکار، نام انیمیشن دیگری از ایران با عنوان سانگ اسپرو ساخته فرزانه امیدوارنیا به چشم می خورد.

منبع: فرارو

به "انیمیشن ایرانی در فهرست اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن ایرانی در فهرست اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید