بذر گندم مورد احتیاج در لرستان ذخیره شد

به گزارش وبلاگ بهروز، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بذر مورد احتیاج گندم برای کشاورزان استان تامین و ذخیره شده است و آمادگی لازم برای تهیه بخشی از بذر مورد احتیاج سایر استان ها وجود دارد.

بذر گندم مورد احتیاج در لرستان ذخیره شد

به گزارش ،اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در مراسم افتتاح 2 شرکت بذری زاگرس دانه ملکیان و طلا دانه کوهدشت اظهار کرد: سال جاری 26 هزار تن گندم آبی و دیم به تعداد 28 رقم و طبقات مختلف بذری برای اقلیم های متفاوت استان تامین شده است که علاوه بر برطرف احتیاج بذر استان می توانیم بخشی از احتیاج سایر استان ها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: کشاورزان استان برای کاشت محصول استراتژیک گندم در پاییز سال جاری نگران تامین بذر نباشند، چراکه به مقدار احتیاج با کیفیت بسیار مناسب و مورد تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تهیه شده است و فصل کاشت در اختیار آن ها قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: 45 درصد گندم بذری لرستان در شهرستان کوهدشت فراوری و فرآوری می گردد و جهت احداث زیرساخت های این 2 شرکت در مجموع 55 میلیارد تومان هزینه و زمینه اشتغال 30 نفر به طور مستقیم و 150 نفر به طور غیر مستقیم فراهم شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه مقدار سرمایه در گردش این 2 شرکت 40 میلیارد تومان است ادامه داد: در این 2 شرکت بذور گندم، جو و نخود مورد احتیاج استان لرستان فراوری و فرآوری می گردد.

سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در استان به ترتیب 195 هزار و 200 هکتار و 45 هزار و 500 هکتار است و هر سال 200 تا 300 هزار هکتار از این سطح برداشت می شد که سال جاری پیش بینی شده است به علت خشکسالی حدوود 150 هزار تن گندم در این استان فراوری گردد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بذر گندم مورد احتیاج در لرستان ذخیره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بذر گندم مورد احتیاج در لرستان ذخیره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید