برترین زمان سفر به ارومیه

به گزارش وبلاگ بهروز، ارومیه با بناهای تاریخی متعدد از جمله خانه های تاریخی، کلیسا و مساجد تاریخی، در صدر فهرست مقاصد گردشگری شمال غرب کشور است. آیا می خواهید بدانید برترین زمان سفر و بازدید از جاذبه های ارومیه چه موقعی است؟

برترین زمان سفر به ارومیه

مقاله های مرتبط:

ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی، با مردمی خون گرم، کلیساها و مساجد کهن با ارزش تاریخی و معماری زیاد و بعلاوه طبیعت غنی در اطراف آن، یکی از ایده آل ترین مقاصد سفرهای تابستانی است. در ادامه برترین زمان سفر به ارومیه را از ابعاد مختلف آنالیز می کنیم تا بتوانید با استناد به آن برترین زمان سفر به شهر نقل و شیرینی را بر اساس هدف خود معین کنید.

برترین زمان بر اساس آب و هوا

ارومیه در کل شهر سردسیری است. برترین زمان سفر به این شهر از نظر آب و هوا از اوایل تیر ماه تا اوایل شهریور است. مقدار میانه دمای هوای ارومیه در این ماه ها تقریبا 24 درجه سانتی گراد است؛ البته دمای این شهر در ماه های تابستان به 31 الی 32 درجه هم می رسد و مقدار میانه حداقل دما هم تقریبا 17 درجه سانتی گراد است. اگر می خواهید در فصل بهار به ارومیه سفر کنید، اواخر خرداد ماه برترین زمان است. اگر هم می خواهید پاییز به ارومیه سفر کنید، توصیه می کنیم در همان 10 روز اول مهر راهی این شهر شوید.

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان سفر به ارومیه

معمولا تابستان ها شلوغ ترین زمان سفر به ارومیه است؛ زیرا هم آب و هوای نسبتا خنک و دلپذیری دارد و هم برگزاری جشنواره های تابستانی در پارک های مختلف شهر همراه با جنگ های شاد، کنسرت ها و بازی های بومی و محلی، فضای شادی در این شهر ایجاد می نماید.

خلوت ترین زمان سفر به ارومیه زمستان ها است؛ زیرا مقدار میانه دما در ماه دی تقریبا یک درجه سانتی گراد و در ماه های بهمن و اسفند زیر صفر درجه سانتی گراد است. طبق آمار ارائه شده در زمستان تقریبا 72 روز در این شهر یخبندان سنگینی حاکم است و حتی در بعضی از روزهای آبان و آذر هم یخبندان مشکلاتی را برای این شهر ایجاد می نماید. ضمناً ارومیه هم مثل بسیاری از شهرهای ایران از اواسط پاییز تا اواخر زمستان دچار مشکل آلودگی هوا می گردد.

برترین زمان برای شرکت در رویدادها

جشنواره انگور یکی از جشنواره های مهم ارومیه است که هر سال از 16 تا 24 شهریور با برگزاری برنامه های فرهنگی، مسابقه، نمایش و عرضه صنایع دستی، سوغات، تولیدات خانگی، انگور و مشتقات آن، برپا می گردد.

جشنواره میوه های چهار فصل یکی دیگر از جشنواره های مهم ارومیه است که سال جاری برای نخستین بار از تاریخ 21 تا 28 تیر برگزار گردید و در آن محصولات مختلفی از جمله صنایع دستی، تولیدات خانگی میوه های فصلی و مشتقات آن ها در 150 غرفه مختلف در معرض نمایش قرار گرفتند و عرضه شدند.

هزینه هتل ها

قیمت هتل های ارومیه از 60 هزار تومان تا 491 هزار تومان متغیر است و هزینه یک هتل نسبتا مناسب در این شهر تقریبا 153 هزار تومان است. البته این قیمت ها با تخفیف بیان شده و مربوط به زمان این نگارش این مقاله هستند. ممکن است در زمان سفر شما قیمت ها تغییر نمایند.

عکاس عکس کاور: مهدی شیری

منبع: کجارو / eghamat24.com / en.climate-data.org / تسنیم / خبرگزاری مهر

به "برترین زمان سفر به ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید