تصاویر خیره کننده ای از خورشید که تا به امروز ندیده اید ، کره رنگ را دیدن کنید

به گزارش وبلاگ بهروز، تصاویر تازه خیره کننده ای که به وسیله قوی ترین تلسکوپ خورشیدی ثبت شده، چهره خورشید را با جزئیات شگفت انگیزی نشان می دهد که تا به حال دیده نشده است.

تصاویر خیره کننده ای از خورشید که تا به امروز ندیده اید ، کره رنگ را دیدن کنید

به گزارش وبلاگ بهروز و به نقل از دیلی میل، عکس های شگفت انگیزی که به وسیله رصدخانه ملی خورشیدی ایالات متحده منتشر شده است، کروموسفر خورشید را نشان می دهد؛ دومین لایه در جو خورشید که به معنای واقعی کلمه به عنوان کره رنگ ترجمه می گردد. این برای نخستین بار است که تلسکوپ از کروموسفر خورشید تصویربرداری می نماید.

یک تصویر، جنگلی از فواره های مو مانند پلاسما را نشان می دهد که از کروموسفر بالا می آیند و تا 10 هزار کیلومتر تا تاج (خارجی ترین قسمت جو خورشید) در بالا امتداد دارند.

بیشتر بخوانید:

  • تصویری از خورشید با جزئیاتی خیره نماینده | پلاسماها نرم و مبهم به نظر می رسند

بعلاوه ساختارهای سلول مانند طلایی (هر کدام به وسعت استان تگزاس) که مانند لانه زنبوری در کنار هم قرار گرفته اند، دیده می شوند که نشانه ای از حرکات خشونت آمیز هستند که گرما را از داخل خورشید به سطح آن منتقل می نمایند.

تصاویر نو رصدخانه ملی خورشیدی به وسیله تلسکوپ خورشیدی Daniel K. Inouye، قدرتمندترین تلسکوپ خورشیدی دنیا در جزیره مائویی، هاوایی گرفته شده است.

رصدخانه ملی خورشیدی (NSO) این تصاویر را این هفته به مناسبت افتتاحیه اخیر این تلسکوپ که به وسیله بنیاد ملی علوم (NSF) تامین می گردد، منتشر کرد.

ساخت آن در سال 2013 شروع شد و گفته می گردد حدود 344 میلیون دلار هزینه داشته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر خیره کننده ای از خورشید که تا به امروز ندیده اید ، کره رنگ را دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر خیره کننده ای از خورشید که تا به امروز ندیده اید ، کره رنگ را دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید