تمدید شرایط اضطراری ملی علیه سوریه از سوی ترامپ

به گزارش وبلاگ بهروز، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شرایط اضطراری ملی علیه سوریه را برای یکسال دیگر تمدید نموده است.

تمدید شرایط اضطراری ملی علیه سوریه از سوی ترامپ

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شرایط اضطراری ملی علیه سوریه را برای یکسال دیگر تمدید کرد و خواهان شروع مذاکرات برای انتقال قدرت در این کشور شد.

ترامپ روز پنج شنبه با امضای دستور العمل اجرایی، مدعی شد این اقدامات را برای مقابله با تهدید غیرمعمول و خارق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده ایجاد شده توسط اقدامات دولت سوریه در حمایت از تروریسم، حفظ اشغال فعلی در لبنان، دنبال کردن سلاح های کشتار جمعی و برنامه های موشکی و تضعیف کوشش های ایالات متحده و بین المللی با توجه به ثبات و بازسازی عراق انجام می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد بی رحمی رژیم و سرکوب مردم سوریه که خواهان آزادی و یک دولت نماینده آنان بوده اند، نه تنها خود مردم سوریه را به خطر انداخت بلکه باعث بی ثباتی تمام منطقه شد.

ترامپ اضافه کرد: اقدامات و سیاست های رژیم سوریه از جمله در رابطه با سلاح های شیمیایی، حمایت از سازمان های تروریستی و مانع از عملکرد موثر دولت لبنان، موجب تقویت ظهور افراط گرایی و فرقه گرایی و تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده شده است.

در بیانیه ترامپ آمده است: در نتیجه، شرایط اضطرار ملی اعلام شده در 11 مه 2004 و اقدامات فوری برای مقابله با آن در دستورالعمل اجرایی 13338 در تاریخ 25 آوریل 2006 و سایر دستورالعمل های اجرایی مربوطه تا یازدهم مه سال 2020 ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، ترامپ اضافه کرده است: ایالات متحده از رژیم اسد و پشتیبانانش می خواهد که جنگ خشونت آمیز خود را متوقف نمایند، آتش بس در سراسر کشور را به تصویب برسانند، ارسال یاری های بشردوستانه به همه نیازمندان سوریه را میسر سازند و برای انتقال سیاسی در سوریه مذاکره نمایند که مسیری قابل اعتماد در امتداد قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود.

وی ادامه داد: ایالات متحده برای معین ادامه یا انتها این اضطرار ملی متناسب با اقدامات دولت سوریه در آینده، تغییراتی را در ترکیب، سیاست ها و اقدامات در نظر خواهد گرفت.

منبع: فرارو

به "تمدید شرایط اضطراری ملی علیه سوریه از سوی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید شرایط اضطراری ملی علیه سوریه از سوی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید