تیم سقوط کننده این هفته تعیین نمی گردد

به گزارش وبلاگ بهروز، شکست استقلال مقابل پدیده، تساوی پرسپولیس و سپاهان در تهران و باخت تراکتورسازی در زمین ذوب آهن اصفهان معادلات جدیدی را در بالای جدول به وجود آورد. در واقع این هفته همه ناخواسته برای پرسپولیس بازی کردند.در پایین جدول هم هنوز هر سه تیم استقلال خوزستان، سپیدرود و نفت مسجدسلیمان شانس هایی را برای بقای شان قائل هستند.شکست نفتی های مسجدسلیمان مقابل نفت آبادان هم باعث شد تا تکلیف تیم سقوط کننده هم تعیین نگردد. البته با توجه به فاصله امتیازی آن ها شاید تکلیف یکی از سه تیم انتهای جدول در خاتمه هفته بیست و هشتم تعیین گردد.

تیم سقوط کننده این هفته تعیین نمی گردد

پرسپولیس، شش امتیاز و قهرمانی بدون اما و اگر

نام تیم

هفته بیست و هشتم

هفته بیست و نهم

هفته سی ام

امتیاز فعلی

پرسپولیس

تراکتورسازی

ماشین سازی

پارس جم

56

سپاهان

ماشین سازی

پدیده

اس. خوزستان

51

استقلال

اس.خوزستان

نفت آبادان

سپیدرود

50

تراکتورسازی

پرسپولیس

پارس جم

فولاد

49

پدیده

سایپا

سپاهان

ماشین سازی

49

تیم پرسپولیس پنج امتیاز بیشتر از سپاهان و شش امتیاز بیشتر از استقلال و هفت امتیاز بیشتر از دو تیم تراکتورسازی و پدیده دارد. همین فاصله باعث ایجاد حاشیه امنیت مناسبی برای قرمزهای پایتخت شده است.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با چند احتمال و نتایجی که در یکی دو هفته پیش رو رقم می خورند جام قهرمانی را بالای سر می برند. در حالت اول ان ها اگر از سه بازی باقی مانده شش امتیاز بگیرند بدون توجه به نتیجه بازی های دیگر مدغیان برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر خواهند داشت. چون با همین شش امتیاز 62 امتیازی شده و سپاهان اگر هر سه بازی اش را یا پیروزی پشت سر بگذارد 60 امتیازی می گردد. در حالت دوم اگر سپاهان در یکی از بازی های پایانی اش متوقف شده و مثلا از سه بازی هفت امتیاز بگیرد آن وقت پرسپولیس با چهار امتیاز از 9 بازی هم به قهرمانی می رسد. البته این در شرایطی است که استقلال هر سه بازی اش را ببرد اگر آن ها هم در یک بازی مثل سپاهان امتیاز از دست بدهند آن وقت پرسپولیس با یک پیروزی و کسب سه امتیاز قهرمان می گردد.

اما سپاهان در شرایطی قهرمان می گردد که پرسپولیس هر مسابقه اش را ببرد و پرسپولیس نتواند از سه بازی چهار امتیاز بگیرد.استقلال ، تراکتورسازی و پدیده هم در صورتی که دیگر مدعیان همه بازی های شان را ببازند و خودشان 9 امتیاز بگیرند شانس قهرمانی دارند. استقلال با توجه به این که بازی های آسان تری نسبت به دیگر مدعیان دارد با شکست مقابل پدیده فرصت بسیار خوبی را از دست داد.

اما در انتهای جدول و پس از شکست نفت مسجدسلیمان مقابل نفت آبادان تکلیف تیم سقوط کننده به هفته پایانی کشیده شد.روز آدینه این هفته دو تیم در حال سقوط نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رودرروی هم قرار می گیرند. مسابقه ای که بیشتر از شش امتیاز ارزش دارد. درواقع شاید نتیجه یک فصل کوشش آن ها در این بازی معین گردد.

نام تیم

هفته بیست و هشتم

هفته بیست و نهم

هفته سی ام

امتیاز فعلی

ن.م.مسجدسلیمان

سپیدرود

پیکان

ذوب آهن

20

سپیدرود

ن.م.مسجدسلیمان

نساجی

استقلال

19

اس. خوزستان

استقلال

سایپا

سپاهان

11

اگر شاگردان فیروز کریمی برنده بازی باشند آن وقت در فاصله چهار امتیازی با تیم شمالی قرار می گیرند و در آن صورت سپیدرود باید هر دو بازی پایانی اش به پیروزی برسد و نفت مسجدسلیمان از دو بازی آخر یک امتیاز بگیرد. البته سپیدرود بعداز این هفته با نساجی در رشت و استقلال در تهران دارد. نفت مسجدسیلمان هم در دو بازی پایانی به مصاف پیکان در تهران و ذوب آهن در خانه می رود.حالت دیگر این که اگر بازی این دو تیم برنده نداشته باشد آن وقت سپیدرود باید از دو بازی بعدی اش حداقل دوامتیاز بیشتر از نفتی های نسجدسلیمان به دست آورد تا لیگ فزونی بماند.اما استقلال خوزستان که شرایط سخت تری نسبت به دو تیم دیگر دارد باید هر سه بازی اش را با پیروزی پشت سر بگذارد و سپیدرود هم هر سه بازی اش را ببازد تا آبی های اهوازی در لیگ بمانند. آن ها این هفته با استقلال در تهران دارند. سایپا و سپاهان و حریفان بعدی این تیم هستند. به هرحال روی کاغذ این تیم کار سختی پیش رو دارد.

9

منبع: ایران ورزشی

به "تیم سقوط کننده این هفته تعیین نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم سقوط کننده این هفته تعیین نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید