جزئیات جدید از حملات گسترده سایبری به نهادهای دولتی آمریکا، عامل حملات کیست؟

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرگزاری خبرنگاران- نماینده کنتیکت و عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از گستردگی حملات سایبری به نهاد های دولتی آمریکا ابزار نگرانی کرد.

جزئیات جدید از حملات گسترده سایبری به نهادهای دولتی آمریکا، عامل حملات کیست؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ بهروز، جیم هایمز، در کفتگو با سی بی اس گفت: دامنه این حمله وسیع است و بسیار هوشمندانه طراحی شده بود، چون در آن از آدرس های آی پی آمریکا و یک شرکت آمریکایی استفاده شد، در نتیجه افرادی که معمولا بالای دیوار می ایستند و مراقب حملاتی هستند که از خارج می شود، با این کار فریب خوردند.

ما هنوز نمی دانیم که آیا اطلاعات خارج شده است تا در جایی دیگر از آن سوءاستفاده شود. اما می دانیم که واقعا غافلگیر شدیم. اینجا در کنگره آمریکا باید تلاش زیادی صورت گیرد تا بفهمیم چطور (هکرها) امکان چنین حمله ای را پیدا کردند و تضمین کنیم که چطور می توان از تکرار چنین حملاتی در آینده جلوگیری کرد.

وی در پاسخ به سؤال مجری درباره نگرانی میلیون ها آمریکایی از به خطر افتادن اطلاعات شخصی شان گفت: بدون در نظر دریافت این حمله هم آن ها باید خیلی نگران باشند. مسلما در روز ها و هفته های آینده متوجه جزئیات بسیار بیشتری درباره این حمله سایبری خواهیم شد، اما این برای مردم آمریکا موضوع تازه ای نیست. ما شاهد هک کردن خرده فروشی ها و بانک ها بوده ایم؛ بنابراین صرف نظر از حمله سایبری اخیر، مردم باید نگران باشند.

در همین حال عضو ارشد دموکرات ها در کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا گفت: به نظر می رسد دونالد ترامپ از خطرات این حمله و جدی بودن اوضاع مطلع نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سناتور مارک وارنر عضو ارشد دموکرات ها در کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا حملات سایبری اخیر به نهاد های دولتی این کشور را ویرانگر توصیف کرد و افزود: به نظر می رسد دونالد ترامپ از خطرات این حمله و جدی بودن اوضاع مطلع نیست.

جیم ریش رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم گفت: حملات سایبری اخیر به نهاد های دولتی، ناقوس خطر را به صدا در آورد. عاملان چنین حملاتی باید مجازات شوند.

انتقاد کنگره از ترامپ

مقامات ارشد دموکرات و جمهوری خواه از ترامپ به خاطر سکوت وی در برابر حملات گسترده سایبری مرتبط با روسیه انتقاد کردند.

فوربز گزارش داد: مقامات ارشد دموکرات و جمهوری خواه کنگره از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر سکوت وی در برابر حملات گسترده سایبری مرتبط با روسیه به نهاد ها و سازمان های مهم دولتی به شدت انتقاد کردند و اخراج مقامات مهم امنیت سایبری از جمله کریس کربز رئیس آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ها را از جمله دلایل اصلی حمله به حوزه امنیت سایبری و زیرساختی کشور، خواندند.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در روز های اخیر به دلیل تداوم سکوت خود در خصوص حملات گسترده امنیت سایبری از سوی روسیه، با انتقاد تند اعضای هر دو حزب کنگره روبرو شده است. این سکوت در حالی ادامه دارد که حتی مقامات خود رئیس جمهور می گویند آمریکا در برابر حملات سایبری بیشتر، بسیار آسیب پذیر است.

بنا به گزارش های متعدد، هکر ها که به گفته مقامات آمریکایی با روسیه مرتبط هستند، توانستند به وزارت امنیت داخلی، پنتاگون، وزارت خزانه داری، مؤسسات بهداشت ملی و سایر نهاد های دولت آمریکا نفوذ کنند. هکر ها بواسطه ضعف در نرم افزار SolarWinds Orion، متعلق به یک شرکت فناوری اطلاعات که به سازمان های متعدد دولتی آمریکا خدمات می دهد، توانستند به نهاد های مختلف دولت آمریکا حمله کنند.

دولت آمریکا جزئیات اندکی درباره حملات هکری اخیر ارائه می دهد

اعضای کنگره آمریکا پس از برگزاری یک جلسه محرمانه درباره نفوذ سایبری اخیر گفتند، دولت آمریکا به قانونگذاران این کشور جزئیات اندکی درباره حملات هکری اخیر علیه دولت ارائه می دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند تن از اعضای کنگره آمریکا روز جمعه پس از برگزاری یک جلسه محرمانه درباره نفوذ سایبری اخیر گفتند، دولت آمریکا به قانونگذاران این کشور جزئیات اندکی درباره حملات هکری اخیر علیه دولت ارائه می دهد.

استفن لینچ، رئیس هیئت امنیت ملی در کمیته نظارت و اصلاح مجلس کنندگان گفت: اطلاعات ارائه شده بسیار ناامید کننده بودند و به نظر می رسد که کارشناسان امنیت سایبری آمریکا هنوز درباره وسعت حملات درک واقعی ندارند.

همچنین دیگر قانونگذاران آمریکایی به وبلاگ بهروز گفته اند، دولت آمریکا جزئیات کمی را در اختیار آن ها قرار داده است.

حمللات هکری اخیر فوق العاده پیچیده و گسترده بود

رئیس شرکت مایکروسافت حملات هکری اخیر به برخی سازمان های آمریکایی را فوق العاده پیچیده و بسیار گسترده توصیف کرد.

بِرَد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز گفت: آن چه که هکر ها اخیرا در حملات سایبری به برخی سازمان های آمریکایی انجام دادند این بود که به سیستم مدیریت یک شرکت نرم افزار آمریکایی نفوذ کردند و این شرکت نرم افرازی اطلاعات و برنامه های به روز شده خود را در اختیار بیش از 18 هزار کاربر و مصرف کننده در سراسر جهان قرار می داد؛ بنابراین باید به این حمله سایبری به عنوان بعنوان اقدامی برای ایجاد اختلال در زنجیره پشتیبانی از فناوری نگاه کرد.

این حمله زنجیره پشتیانی و همچنین امنیت همه این 18 هزار سازمان را با خطر روبرو می کند. هکر ها بعد از ورود به این سیستم در مرحله بعد تصمیم گرفته اند که وارد چه سازمان هایی بشوند و اختلالات بیشتری در درون آن انجام دهند.

وی افزود ما در تحقیقات اولیه در مایکروسافت متوجه شده ایم که بیش از 40 سازمان در سراسر جهان که حدود 80 درصد آن ها در داخل آمریکا هستند در این حملات سایبری هدف قرار گرفته اند. بخشی از سازمان هایی که در این حملات سایبری در آمریکا هدف قرار گرفته اند بخش های حساس دولت فدرال آمریکا هستند.

رئیس مایکروسافت ما هم همزمان با دیگران که توجه خود را بر حملات سایبری متمرکز کرده بودند از این حملات مطلع شدیم. معتقدم این حملات سایبری فوق العاده پیچیده بودند و به شیوه ای کاملا هوشمندانه طراحی شده بودند. این حملات بر اساس حملاتی طراحی شده بودند که ما سه سال پیش در اوکراین شاهد آن ها بودیم. اما در آن زمان جهان به شکل یک صدا گفت که صرفنظر از انجام این اقدامات برای فعالیت های جاسوسی نباید به اخلال در محصولات مآغاز منجر شوند. بنظر من درسی که ما از آن حمله و حمله اخیر می گیریم این است که نمی توان مطمئن بود که این نوع حملات تکرار نشوند و یا همه کشور ها از مقررات مخصوص در این زمینه تبعیت کنند.

رئیس شرکت مایکروسافت در پاسخ به سئوالی درباره تحقیقات این شرکت در خصوص حملات سایبری احتمالی در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم گفت: بیش از 500 مهندس امنیت فضای سایبری ما هفته جاری با بخش هایی از دولت آمریکا و سازمان هایی دیگر حملات احتمالی سایبری را در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز کرده اند و بزرگ ترین درس برای ما این است که یاد بگیریم در آینده بسیار زودتر وقوع این نوع حملات را شناسایی کنیم.

با گذشت زمان آثار سوء حملات سایبری در آمریکا آشکارتر می شود

مقامات آمریکایی تا به امروز از شرح کامل حملات سایبری و میزان خسارات وارده مطلعی ندارند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع رسمی در آمریکا گفتند با گذشت زمان آثار سوء حملات سایبری علیه مراکز عمومی و خصوصی در آمریکا آشکارتر می شود.

پایگاه اینترنتی اکسوس به نقل از مقامات آمریکایی با بیان این خبر افزود: اسرار موجود در مراکزی که با حملات سایبری روبرو شده اند با روش هایی سرقت شد که هنوز این روش ها شناسایی نشده اند و مقامات آمریکایی تا به امروز از شرح کامل این حملات و میزان خسارات وارده مطلعی ندارند.

پایگاه اینترنتی اکسوس افزود: ارزیابی حجم زیان های وارد شده از این حملات ممکن است ماه ها به طول بینجامد. این حملات که وجود دست های روسیه در آن محتمل است دست کم در ماه مارس آغاز شد و در دوران انتخابات آمریکا نیز ادامه داشت و دولت دونالد ترامپ هم تا روز یکشنبه گذشته دستور تحقیق درباره آن را صادر نکرده بود.

واکنش بولتون به حملات سایبری: اولویت باید انتقام باشد

مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهور آمریکا گفت روس ها می توانند وارد سیستم های حیاتی شوند و دیگران نیز می توانند وارد شوند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در حساب توئیتری خود نوشت: حمله سایبری روسیه اثبات کننده یک مفهوم است. در این مرحله چه چیز دیگری باید بدانید؟ آن ها می توانند وارد سیستم های حیاتی شوند و دیگران نیز می توانند وارد شوند. اولویت اصلی ما باید انتقام مناسب برای برقراری مجدد قدرت بازدارندگی باشد.

پلوسی، پوتین را متهم کرد

رئیس مجلس کنندگان آمریکا حملات سایبری به برخی مراکز دولتی این کشور را بسیار گسترده دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نانسی پلوسی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب افزود این حملات بسیار بزرگ و بلندمدت است و نشان می دهد عوامل آن از جمله روسیه می کوشند امنیت ملی و دموکراسی آمریکا را نابود کنند.

وی چشم پوشی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از حملات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را نگران کننده دانست و پوتین را به تلاش مداوم برای حمله به نظام انتخاباتی و از بین بردن اعتماد به نهاد های دموکراتیک آمریکا متهم کرد.

پامپئو: واضح است که روس ها عامل حملات سایبری به آمریکا هستند

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد، کاملا مشخص است که روس ها عامل حملات سایبری گسترده اخیر به نهادهای دولتی در آمریکا بودند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه با رسانه آمریکایی، درباره حملات سایبری گسترده اخیر در آمریکا به روسیه اتهام زنی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال شدت دریافت دوباره تنش ها در روابط واشنگتن و مسکو، وزیر خارجه دولت آمریکا به روسیه درباره حملات اخیر سایبری در آمریکا اتهام وارد کرد.

مایک پامپئو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ ادعا کرد که روسیه پشت حملات اخیر سایبری گسترده به سازمان ها و نهادهای دولتی آمریکا قرار گرفته است.

وی در مصاحبه با برنامه مارک لوین شو (Mark Levin Show) گفت: یک تلاش شدید برای استفاده از بخشی از نرم افزار طرف ثالث به منظور قرار دادن یک کد در درون سیستم های دولت ایالات متحده انجام شد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: این یک تلاش بسیار شدید بود و به نظر من این موردی است که ما به طور واضح می توانیم بگوییم که روس ها در آن دست داشتند.

اتهام زنی پامپئو به روسیه در شرایطی اجرا شده که مقام های مسکو ضمن رد این اتهام زنی ها گفتند که هیچ مدرکی برای اثبات ادعاها درباره حمله هکرهای ادعایی روس ارائه نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جزئیات جدید از حملات گسترده سایبری به نهادهای دولتی آمریکا، عامل حملات کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید از حملات گسترده سایبری به نهادهای دولتی آمریکا، عامل حملات کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید