حداکثر ظرفیت پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ها فراهم گردد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ بهروز، جان بابایی در پی افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی و پیش بینی فرایند روبه رشد بیماران کووید19 پس از انتها تعطیلات و مراجعات مسافران نوروزی، در ابلاغی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی بر ضرورت مدیریت ظرفیت موجود بیمارستان ها تاکید نمود.

حداکثر ظرفیت پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ها فراهم گردد خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ بهروز، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی و پیش بینی فرایند روبه رشد بیماران کووید19 پس از سرانجام تعطیلات و مراجعات مسافران نوروزی، در ابلاغی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی بر ضرورت مدیریت ظرفیت موجود بیمارستان ها تاکید نمود.

قاسم جان بابایی در این ابلاغیه به روسای دانشگاه های علوم پزشکی و روسای بیمارستان های مسیح دانشوری و مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهید رجایی تاکید نموده است: از تاریخ امروز 14 فرودین ماه جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش آن دانشگاه یا دانشکده به نحوی برنامه ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید-19 دربخش های بستری و ویژه فراهم شود.

در این ابلاغیه آمده است: ضمن تشکر از روسا، معاونین، مدیران و پرسنل محترم دانشگاه ها و کادر درمان کلیه مراکز درمانی که با کوشش بی دریغ، در طی ماه های متمادی علیرغم مسائل به ارائه خدمت مخلصانه به بیماران بویژه بیماران مبتلا به کووید-19 پرداخته اند؛ با عنایت به افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی، پیش بینی فرایند روبه رشد پس از سرانجام تعطیلات و مراجعات مسافران نوروزی و ضرورت مدیریت ظرفیت موجود ضروری است از این تاریخ جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی (اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه) تحت پوشش آن دانشگاه/دانشکده به نحوی برنامه ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید19 دربخش های بستری و ویژه فراهم شود. اگرچه پذیرش بیماران الکتیو در بیمارستان های تک تخصصی قلب و عروق، چشم و زنان و... بلامانع است.

جان بابایی اضافه کرد: بدیهی است رصد مستمر شرایط در سطح کشور و هر منطقه در حال اجرا بوده و برقراری روال عادی در پذیرش بیماران غیر اورژانسی و جراحی های الکتیو پس از پایدار شدن شرایط با هماهنگی این معاونت از سرگرفته خواهد شد. در ضمنً مدیریت پوشش سایر بیماران اورژانسی و شرایط غیر قابل تعویق نیز تحت مدیریت جنابعالی/سرکارعالی در این مدت صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت یک میلیون و 920 هزار و 394 نفر از هموطنان به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 62 هزار و 999 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در هفته های اخیر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا به شکل نگران کننده ای پایین آمده است، شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و افزایش سفر ها و دورهمی ها به فرایند افزایش شیوع کرونا در کشور دامن زده است به طوری که روز گذشته تعداد جانباختگان روزانه این بیماری دوباره سه رقمی شد و روز گذشته (شنبه) به 123 نفر رسید.

تعداد شهر های قرمز و نارنجی کرونا در کشور نیز رو به افزایش است و بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم اکنون 46 شهرستان قرمز و 119 شهرستان نارنجی هستند. مسافرت از و به شهر های با شرایط قرمز و نارنجی، ممنوع است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حداکثر ظرفیت پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ها فراهم گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداکثر ظرفیت پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ها فراهم گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید