حمایت از استارت آپ ها با برنامه ریزی در چند مدل جدید

به گزارش وبلاگ بهروز، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از حمایت صندوق از استارت آپ ها در چند مدل جدید خبر داد.

حمایت از استارت آپ ها با برنامه ریزی در چند مدل جدید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بهروز، ناظمی معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری صبح امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی، مداخله در بازار به صورت مستقیم را از برنامه های این صندوق در سال 98 مطرح نمود و گفت: می خواهیم از سرمایه ها استفاده حداکثری داشته باشیم و به همین دلیل تا 40 درصد در صندوق های جسورانه و صندوق های خصوصی مشارکت داریم.

وی با اشاره به حمایت از استارت آپ ها در مدل هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در این مدل یک صندوق پژوهش و فناوری، پروژه را ارزیابی و پس از تصمیم به سرمایه گذاری می تواند 4 برابر سرمایه خود را از ما دریافت کند، 2850 میلیارد ریال نیز منابع در این زمینه در نظر گرفته شده است، به دنبال مشارکت با بخش خصوصی هستیم و برنامه جدیدی تحت عنوان سرمایه گذاری ریسکی برای کمک به استارت آپ ها شرکت های دانش بنیان طراحی شده است.

وی اضافه کرد: با این برنامه ها دیگر نیازی نیست استارت آپ ها برای دریافت حمایت مالی به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند بلکه کافی است به سمت عاملان و صندوق های خصوصی و پژوهش و فناوری مراجعه کنند.

ناظمی گفت: در بخش سرمایه گذاری مستقیم بودجه 2 هزار میلیارد ریالی را برای طرح های کلان در نظر گرفته ایم، حدود 5 هزار میلیارد ریال با ضریب 1 به 4 نیز در بخش هم سرمایه گذاری تدوین شده است.

وی با بیان اینکه 2 برنامه ضمانت سرمایه گذاری و انتشار صکوک نوآوری نیز در دستور کار است، مطرح نمود: ضمانت سرمایه گذاری را با هدف کاهش دخالت مستقیم و کمک برای تزریق منابع بیشتر به بخش نوآوری انجام می دهیم و اکنون این برنامه در فاز اجرایی است که امیدواریم در طول چند ماه آینده این برنامه را برای پروژه های مشخص اجرایی کنیم.

ناظمی گفت: انتشار صکوک نوآوری نیز برای شرکت هایی انجام می شود که به منابع مالی بالایی نساز دارند، امیدواریم در نیمه دوم امسال این برنامه را هم عملیاتی کنیم.

وی گفت: 40 درصد مشارکت در ایجاد یک صندوق در حوزه فین تک داشته ایم و با بخش های مختلف برای ایجاد صندوق همکاری می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "حمایت از استارت آپ ها با برنامه ریزی در چند مدل جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از استارت آپ ها با برنامه ریزی در چند مدل جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید