خبرنگاران شروع تحقیقات فدرال درباره سوءاستفاده ترامپ از کاخ سفید در کارزار انتخاباتی

به گزارش وبلاگ بهروز، تهران - خبرنگاران - رویترز گزارش داد تحقیقاتی در سطح فدرال درباره نقض قوانین انتخاباتی توسط ستاد انتخاباتی ترامپ در استفاده از کاخ سفید بعنوان مقر انتخاباتی در روز انتخابات شروع شده است.

خبرنگاران شروع تحقیقات فدرال درباره سوءاستفاده ترامپ از کاخ سفید در کارزار انتخاباتی

به گزارش روز شنبه وبلاگ بهروز از خبرگزاری رویترز، دیده بان فدرال آمریکا موسوم به دفتر شورای ویژه که یک نهاد مستقل قضایی در آمریکا است تحقیقاتی را در زمینه اتهام سو استفاده ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از کاخ سفید بعنوان مقر و مرکز انتخاباتی در روز انتخابات، شروع نموده است.

بنابراین گزارش بیل پاسکارل (Bill Pascrell) نماینده دموکرات از ایالت نیوجرسی با اعلام این خبر در بیانیه ای گفت که دستگاه نظارتی فدرال به درخواست وی مبنی بر انجام تحقیقات در زمینه احتمال نقض قوانین مرتبط با کاخ سفید پاسخ داده و هم اکنون تحقیقاتی را در زمینه اینکه آیا قانون موسوم به هَچ (Hatch Act) از سوی ستاد انتخاباتی ترامپ در روز انتخابات نقض شده است را شروع نموده است.

بنابر قانون هچ مصوب سال 1939میلادی، به غیر از شخص رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری آمریکا، سایر کارکنان در دستگاه های اجرایی فدرال آمریکا از دخالت در فعالیت های سیاسی، بخصوص سوءاستفاده از مقام خود برای اعمال نفوذ در امر انتخابات منع شده اند.

رویترز در ادامه گزارش نوشت: ترامپ که در روز انتخابات، سه شنبه هفته گذشته، در کاخ سفید شاهد فرایند شمارش آرا ایالتی بود، اندکی بعد با حضور در بخش شرقی کاخ سفید در میان جمع حدود 200 نفر از طرفداران خود ظاهر شد و پیروزی خود را در این بخش از کاخ سفید خاطرنشان کرد.

این گزارش می افزاید: نماینده ایالت نیوجرسی از هنری کرنر مسئول ارشد این شورای ویژه خواسته است تا تحقیقاتی در زمینه بعضی گزارش ها که به این موضوع اشاره دارد که ترامپ از فضای دفتر واقع در ساختمان اجرایی آیزنهاور که از متعلقات به ساختمان کاخ سفید است، بعنوان مقر انتخاباتی خود و اتاق جنگ استفاده نموده است.

رویترز در ادامه گزارش اضافه کرد: پاسکارل دراین باره گفت که انتظار می رفت تا دونالد ترامپ از سوی کارکنان کاخ سفید و دفتر ریاست جمهوری در خصوص قوانین مربوط به روز انتخابات و کارزار رسمی انتخابات توجیه می شد، چراکه بدین طریق بخش های مختلف اجرایی دولت فدرال و کاخ سفید در معرض خطر نقض قوانین فدرال در زمینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار می گرفتند.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 13 آبان ماه برگزار گردید و درحالی که هنوز رسانه های آمریکایی خبر نهایی درباره پیروز این انتخابات را اعلام ننموده اند، اما جو بایدن بنا بر گزارش شبکه خبری فاکس نیوز تا به امروز 264 رای الکترال و ترامپ نیز 214 رای الکترال را به دست آورده و هنوز هیچ یک از دو نامزد آرای حد نصاب 270 رای الکترال را کسب ننموده اند.

ترامپ در روز 13 آبان ماه با حضور در کاخ سفید درجمع گروهی از طرفدارانش، خود را برنده انتخابات دانست و خواهان توقف شمارش آرا در ایالت های پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، کارولینای شمالی و جرجیا شد، این اداعای وی واکنش های منفی در سطح داخل و خارج از آمریکا را به دنبال داشته است.

**1302**

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شروع تحقیقات فدرال درباره سوءاستفاده ترامپ از کاخ سفید در کارزار انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع تحقیقات فدرال درباره سوءاستفاده ترامپ از کاخ سفید در کارزار انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید