خبرنگاران 50 میلیارد ریال غرامت به شهروندان سیل زده گنبدی پرداخت شد

به گزارش وبلاگ بهروز، گنبدکاووس - خبرنگاران - شهردار گنبدکاووس درشرق استان گلستان خاطرنشان کرد که تاکنون 50 میلیارد ریال غرامت ازسوی شرکت بیمه طرف قرارداد شهرداری در حادثه سیل اوایل سال جاری به شهروندان خسارت دیده پرداخت شده است.

خبرنگاران 50 میلیارد ریال غرامت به شهروندان سیل زده گنبدی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار وبلاگ بهروز، منصور طعنه گنبدی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری که رئیس و دو تن از اعضای شورای اسلامی این شهر نیز در آن حضور داشتند، افزود: مرحله دوم پرداخت غرامت به شهروندان خسارت دیده باقی مانده نیز در روزهای آینده به حساب بانکی آنان واریز می گردد.

وی، زیر پوشش بیمه قرار دادن واحدهای مسکونی و تجاری گنبدکاووس در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه توسط شهرداری گنبدکاووس را اقدامی ابتکاری ذکر کرد و افزود: با این بیمه بخشی از خسارت شهروندان آسیب دیده از سیل روزهای آغازین سال جاری جبران شد اگرچه کوشش های مدیریت بحران شهرستان و شهرداری در راهنمایی سیلاب و تخلیه بموقع آن، خسارت های این بلای طبیعی را کاهش داد.

طعنه گنبدی افزود: شرکت بیمه طرف قرارداد متعهد است غرامت تمامی شهروندان خسارت دیده را پرداخت کند که مرحله دوم پرداخت غرامت در روزهای آینده به شهروندانی که در مرحله اول غرامت نگرفتند، انجام می گردد.

شهردار گنبدکاووس به بودجه سالانه شهرداری این شهر نیز اشاره نمود و گفت: بودجه شهرداری از 473 میلیارد ریال در سال 96 به 820 میلیارد ریال درسال جاری افزایش یافته است ضمن اینکه بودجه شهرداری در سال 96 معادل 16 درصد و در سال گذشته نیز 3.5 درصد بیش از بودجه مصوب، تحقق یافت.

وی، سطح فضای سبز فعلی شهر سه هزار هکتاری گنبدکاووس با جمعیت تقریبی 152 هزار نفر را 175 هکتار در قالب 35 بوستان اظهار داشت و افزود: در دو سال گذشته سرانه فضای سبز هر شهروند از 8.2 مترمربع اکنون به 10.4 متر مربع افزایش یافته و احداث دو بوستان دیگر هم با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

طعنه گنبدی با تشریح بعضی اقدامات عمرانی شهرداری در دو سال گذشته گفت: بیشتر این اقدامات جنبه زیرساختی دارد که می توان از جمله آنها به اجرای چهار کیلومتر کانال راهنمایی آب های سطحی، راه اندازی کارخانه آسفالت با ظرفیت 120 تن در ساعت، خرید کارگاه سنگ شکن با 5.5 هکتار معدن، احداث دو جاده سلامت، خرید 10 دستگاه مینی بوس، یک دستگاه ماشین آتش نشانی با بالابر، احداث پل دوم گدم آباد، احداث چندین بوستان محله ای، خرید و راه اندازی 31 دستگاه دوربین کنترل ترافیک و احداث دهکده سبز گردشگری در کیلومتر 15 جاده گنبد به اینچه برون اشاره نمود.

وی، احداث یک تقاطع غیر همسطح در ورودی شهر گنبدکاووس از سمت آزادشهر، تکمیل و بازگشایی ادامه جاده کمربندی قسمت شرقی این شهر، تکمیل ترمینال مسافری برون شهری، تکمیل دو جاده سلامت، احداث ایستگاه آتش نشانی واقع در خیابان شهید خدا یوسفی، ادامه بهسازی و مناسب سازی پیاده روها، تکمیل مجموعه دهکده گردشگری، احداث کشتارگاه صنعتی دام، احداث دو خانه محله در سیدآباد و مدرسی، بازگشایی خیابان 30 متری مقداد به بلوار امامزاده یحیی بن زید (ع) و ادامه زیرسازی و آسفالت معابری شهری را از مهمترین طرح های عمرانی سال جاری شهرداری برشمرد.

طعنه گنبدی بابیان اینکه از مجموع 820 میلیارد ریال بودجه مصوب سال جاری شهرداری گنبدکاووس 58 درصد آن درحوزه عمرانی هزینه می گردد، گفت: برای اجرای طرح های عمرانی سال جاری و نیز توسعه و پیشرفت این شهر نیازمند همکاری دیگر ادارات و نهادها در انجام یا تکمیل طرح های زیرساختی هستیم.

وی توضیح داد: تسریع در اجرای طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهری و تصفیه خانه آنکه از سال 74 آغاز شده اما تا الان پیشرفت فیزیکی آن به 50 درصد نیز نرسیده از سوی وزارت نیرو و تسریع در احداث باقی مانده جاده کمربندی گنبدکاووس توسط وزارت راه و شهرسازی یا اداره کل آن در گلستان از مطالبات مردم این شهرستان است که باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.

به گزارش وبلاگ بهروز، رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در نشست گفت: تمامی فعالیت های عمرانی شهرداری مطابق با مصوبات این شورا بوده که بر اساس سه اصل تجهیز شهرداری به ماشین آلات و چابک سازی نیروی انسانی، سلامت محوری و توسعه متوازن شهری صورت گرفته است.

بابک پاکدل افزود: پرداخت مطالبات سنوات کاری 46 نیروی بازنشسته شهرداری، خرید یک دستگاه ماشین آتش نشانی با بالابر، خرید 10 دستگاه مینی بوس، خرید دو دستگاه خودروی سواری شاسی بلند، برون سپاری خدمات شهری، فضای سبز و تأمین نیرو شهرداری به بخش خصوصی و احداث بوستان های محلی برای افزایش راه شهروندان و توسعه فضای سبز از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای سه اصل راهبردی اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس بوده است.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هر هفته شنبه ها از ساعت 18 تا 22 در جلسه علنی به مسائل و مسائل شهروندان که حضوری به شورا مراجعه می نمایند، رسیدگی می نمایند.

به گزارش وبلاگ بهروز، دراین جلسه به سوالات وبلاگ بهروز نیز پاسخ داده شد.

شهر گنبدکاووس با حدود 160 هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ گلستان پس از گرگان مرکز این استان است.

/ 3039/ 1860

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 50 میلیارد ریال غرامت به شهروندان سیل زده گنبدی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 میلیارد ریال غرامت به شهروندان سیل زده گنبدی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید