خواص شگفت انگیز چای بابونه برای بدن

به گزارش وبلاگ بهروز، گیاه بابونه یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین گیاهان دارویی مهم در دنیا بوده که خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد.

خواص شگفت انگیز چای بابونه برای بدن

بابونه گیاه دارویی فوق العاده پرطرفدار و مفید برای سلامتی است که از زمان خیلی قدیم مورد استعمال قرار می گرفت و امروزه نیز کاربردهای زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از وبلاگ بهروز با خواص چای بابونه برای بدن آشنا می شوید.

نحوه مصرف بابونه برای زخم معده

یکی از مهم ترین خواص بابونه درمان زخم و ورم معده است و افراد مبتلا به این مسائل می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند. یک لیوان چای غلیظ بابونه، حاوی چهار قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش، را صبح ناشتا بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و بعد از 15 دقیقه می توانید صبحانه خود را میل کنید؛ این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.

تاثیر بابونه بر تنظیم قند خون

آنتی اکسیدان های بابونه از تخریب و صدمه سلول های پانکراس که مسئول ترشح انسولین و کنترل قند خون هستند جلوگیری می نمایند. مطالعه بر روی دیابتی ها نشان داده که چای بابونه می تواند قند خون ناشتا و میانه اندازه قند خون دیابتی ها را در دراز مدت کاهش دهد. بعلاوه بابونه می تواند سرعت افزایش قند خون بعد از غذا را کاهش دهد.

خواص بابونه برای سرماخوردگی

بابونه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می نماید و عفونت های سینوسی را از بین می برد. مطالعات نشان داده اند که بوییدن بخار عصاره بابونه به درمان سرماخوردگی و تسکین عفونت های سینوسی و گلودرد یاری می نماید. روزانه دو تا سه مرتبه با دهانشویه های بابونه غرغره کنید تا گلودردتان از بین برود. می توانید از جوشانده بابونه نیز برای غرغره کردن بهره ببرید.

تاثیر مثبت بابونه بر کاهش وزن

دمنوش بابونه و چای بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش منظم همراه گردد، به طور موثر چربی سوز می گردد و تناسب اندام شما را افزایش می دهد. دمنوش بابونه علاوه بر اینکه منبع غنی آنتی اکسیدان های مختلف است با مداومت در نوشیدن این چای می توانید به تاثیر چشمگیر آن در لاغری پی ببرید.

تاثیر بابونه بر فشار خون

فلاوون های موجود در بابونه اثر مفید بر روی فشار خون و بعلاوه سطوح کلسترول خون هم با مصرف بابونه کاهش می یابد که این دو سبب کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی می شوند

تاثیر چای بابونه بر کاهش پف زیر چشم

قرار دادن کیسه های چای بابونه خنک زیر چشم به کاهش پف چشم یاری می نماید. بعلاوه خستگی چشم را تسکین می دهد. چای بابونه را می توان به بسته های پلاستیکی کوچک یا به کمپرسورها یا حتی به داخل کابین یخ تزریق کرد و روی چشم های خسته برای درمان سیاهی چشم و یا فرو رفتگی زیر چشم استفاده کرد. ظرف پنج دقیقه ظرف چای بابونه را روی چشم خود نگه دارید و سپس با آب سرد شست وشو دهید.

طرز تهیه چای بابونه

بابونه خشک شده را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد. می توانید روی آن را بپوشانید تا زودتر و بهتر دم گردد یا اگر از لیوان های مخصوص دمنوش استفاده می کنید درب آن را بگذارید. سپس به یاری چای صاف کن آن را در فنجان بریزید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای پاکسازی کبد چه بخوریم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "خواص شگفت انگیز چای بابونه برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز چای بابونه برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید