درخواست جمعی از فارغ التحصیلان رشته شهرسازی برای استفاده از تخصص آن ها در امور مرتبط

به گزارش وبلاگ بهروز، تعدادی از فارغ التحصیلان رشته شهرسازی با راه اندازی کارزاری خواسته اند که از تخصص آن ها در امور مرتبط و تخصصی استفاده گردد.

درخواست جمعی از فارغ التحصیلان رشته شهرسازی برای استفاده از تخصص آن ها در امور مرتبط

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بهروز، عده ای از فارغ التحصیلان رشته شهرسازی با راه اندازی کارزاری از رئیس دولت، رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی خواسته اند از تخصص آن ها در امور مرتبط و تخصصی بهره گرفته گردد.

در متن این درخواست آمده است:

احتراما به استحضار می رساند این جانبان، جمع کثیری از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های شهرسازی، برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی منطقه ای، مدیریت شهری و طراحی شهری، به شدت از شرایط شغلی خود گله مندیم.

نظر به این که رشته شهرسازی و تمامی گرایش های آن از مهم ترین و کاربردی ترین رشته های مرتبط با مسائل شهری و منطقه ای در سطح کلان و خرد هستند، اما در شرایط موجود این رشته ها به هیچ عنوان جایگاه شغلی نداشته و فارغ التحصیلان آن کوچک ترین شانسی برای رسیدن به شغل مرتبط را ندارند. در کنار این شرایط تأسف بارِ مدیریت شهری در سطح کشور که مسائل عدیده ای را برای شهروندان به وجود آورده است، عدم استفاده از فارغ التحصیلان متخصص و دلسوز شهرسازی چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ چطور ممکن است که در چند آزمون استخدامی اخیرِ دستگاه های اجرایی کشور همه رشته های دانشگاهی ردیف شغلی داشته باشند، اما رشته شهرسازی حتی یک جایگاه هم نداشته باشد؟

در سالیان گذشته افرادی با مدارک تحصیلی غیرمرتبط و بدون تخصص در پست هایی فعالیت داشتند که متعلق به شهرسازان بوده است. استانداری ها، شهرداری ها، بنیاد مسکن و... از جمله بخش هایی هستند که امکان به کارگیری نیرو های متخصص شهرسازی در آن ها وجود دارد، اما متاسفانه کمترین استفاده از شهرسازان در این دستگاه ها را شاهد هستیم؛ لذا از حضرات عالی خواهشمندیم نسبت به شرایط شغلی و استخدامی رشته شهرسازی ترتیبی را اتخاذ فرمایید که از وجود متخصصان جوان شهرسازی در دستگاه های اجرایی در سراسر کشور استفاده گردد تا شاهد مهاجرت، افسردگی و اشتغال در بخش های غیر مرتبط در بین فارغ التحصیلان این رشته نباشیم.

پیشاپیش از توجه و همکاری شما کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم و دعای خیر دانش آموختگان شهرسازی همیشه بدرقه راه شما خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ این کارزار تا 26 دی ماه در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/urban-engineering) در حال جمع آوری امضاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخواست جمعی از فارغ التحصیلان رشته شهرسازی برای استفاده از تخصص آن ها در امور مرتبط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست جمعی از فارغ التحصیلان رشته شهرسازی برای استفاده از تخصص آن ها در امور مرتبط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید