روابط علمی بین دانشگاه تهران و دانشگاه های رومانی توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ بهروز، در ملاقات خانم میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران با سرپرست دانشگاه تهران بر توسعه روابط علمی دانشگاه های تهران ورومانی تاکید شد.

روابط علمی بین دانشگاه تهران و دانشگاه های رومانی توسعه می یابد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بهروز به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران پیش از ظهر امروز در ملاقات با سفیر رومانی در تهران که در سالن شورای این دانشگاه برگزار گردید، ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این ملاقات، فصل جدیدی از روابط علمی و فعالیت های پژوهشی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه های کشور رومانی شکل بگیرد.

مقیمی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران دارای نزدیک به 50 دانشکده، 2 هزار و 200 عضو هیأت علمی و بیش از 45 هزار دانشجوی ایرانی و غیرایرانی است، برای زمینه سازی و عملیاتی شدن افزایش تعداد دانشجویان کشور رومانی در ایران اعلام آمادگی کرد و گفت: علاقه مند هستیم در زمینه تبادل استاد و دانشجو و انجام فعالیت های پژوهشی مشترک، روابط مان را با کشور رومانی توسعه دهیم.

وی بعلاوه در این ملاقات با مرور سابقه 120 ساله روابط رسمی و دیپلماتیک ایران و رومانی، یادآور شد: روابط فرهنگی و ادبی دو کشور به قرن ها پیش برمی گردد و نویسندگان و علاقمندان حوزه ادبیات در کشور رومانی، شعر های کهن فارسی را به زبان رومانیایی ترجمه نموده اند و در دوره های مختلف شاهد مبادلات فرهنگی، ادبی و حتی مذهبی بین ایران و کشور های حوزه بالکان بویژه رومانی بوده ایم.

مقیمی با اشاره به همبستگی فرهنگی و ادبی بین ایران و رومانی، اضافه نمود: روابط عمیق فرهنگی و ادبی بین دو کشور همیشه به شکل عمیق در مردم دو کشور وجود داشته است.

سرپرست دانشگاه تهران در سرانجام اظهار کرد: دانشگاه تهران آمادگی دارد گام های مورد احتیاج را برای توسعه روابط علمی و فرهنگی دو کشور بردارد. البته انتظار داریم سفارت رومانی در تهران نیز برای انعکاس واقعیت های ایران در مجموعه کشور های بالکان و بویژه رومانی اهتمام داشته باشد چراکه معمولاً تصویری که در ارتباط با ایران در بعضی رسانه های غربی منعکس می گردد، برعکس واقعیت های ایران است.

خانم میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در تهران نیز در این ملاقات ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه تهران، گفت: ایران بین مردم رومانی، یک کشور شناخته شده است. به همین جهت، در صورتی که داوطلبان آموزش عالی در رومانی بیشتر در جریان ظرفیت ها و امکانات دانشگاه تهران قرار گیرند، این دانشگاه بزرگ می تواند مقصد آن ها برای تحصیل بخصوص در رشته هایی مانند باستان شناسی، معماری و زبان و ادبیات فارسی باشد.

سفیر رومانی در تهران بعلاوه تعداد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشور رومانی را بیش از 200 نفر بیان کرد.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه برگزاری همایش های علمی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه های رومانی، برای حمایت از تبادل استاد و دانشجو و فرصت های مطالعاتی اساتید و دانشجویان دو کشور اعلام آمادگی کرد.

سید محمد مرندی، معاون بین الملل دانشگاه تهران نیز در این ملاقات، با اعلام آمادگی برای توسعه روابط علمی بین المللی بین ایران و رومانی در زمینه های مورد علاقه دو طرف، بر برگزاری همایش های مجازی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه های رومانی در حوزه های تخصصی مختلف و زمینه سازی برای معرفی ظرفیت های دانشگاه تهران در این کشور تاکید نمود.

در سرانجام این ملاقات، نشان دانشگاه تهران از سوی سرپرست دانشگاه به سفیر رومانی اهدا شد. بعلاوه خانم میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران از مجموعه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روابط علمی بین دانشگاه تهران و دانشگاه های رومانی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط علمی بین دانشگاه تهران و دانشگاه های رومانی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید