دیدار سفیر ایران با دبیرکل سازمان حقوق بین الملل خصوصی

به گزارش وبلاگ بهروز، سفیر ایران در هلند با دبیرکل سازمان حقوق بین الملل خصوصی دیدار کرد.

دیدار سفیر ایران با دبیرکل سازمان حقوق بین الملل خصوصی

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ بهروز، به منظور گفتگو در زمینه ارتقای روابط کشورمان با نهادهای بین المللی فعال در زمینه حقوق تجاری و امور اتباع، علیرضا کاظمی ابدی سفیر کشورمان در لاهه با کریستف برناسکنی دبیرکل سازمان حقوق بین الملل خصوصی (HCCH) دیدار و مصاحبه کرد.

برناسکنی با اشاره به تدوین بیش از 40 کنوانسیون و سند بین المللی در حوزه حقوق بین الملل خصوصی توسط سازمان مزبور، از خبر تصویب و الحاق کشورمان به کنوانسیون لغو تصدیق مجدد اسناد خارجی (آپوستیل) به عنوان خبری مسرت بخش برای اتباع و بخش خصوصی یاد و خاطر نشان کرد که عضویت در این کنوانسیون یکی از شاخص های مطلوبیت یک کشور برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می گردد و در ارزیابی های بین المللی مد نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به سفری که به ایران داشته و ظرفیت بسیار بالای بخش حقوقی ایران، ابراز امیدواری کرد که این زمینه ای برای همکاری های رو به رشد آینده کشورمان با این سازمان باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با تأکید بر ارتباط مستقیم فعالیت های این سازمان و کنوانسیون های مختلف آن با حقوق و رفاه احاد مردم و فعالان مالی، ضمن یادآوری مفید و حتی ضروری بودن شماری از اسناد سازمان حقوق بین الملل خصوصی برای ارائه تسهیلات حقوقی و تسریع ارتباطات بین المللی و برطرف بسیاری از موانع اداری و حقوقی، گفت: با این وجود، اجرای این کنوانسیون ها از لحاظ اداری و حقوقی احتیاج به تغییر فرایندهای معمول داخلی دارند؛ لذا همکاری دبیرخانه سازمان با دولت ها در مرحله آنالیز کارشناسی و همچنین آمادگی برای اجرای آنها لازم است.

به همین دلیل، در این دیدار طرفین همکاری و مشارکت سازمانهای حقوقی و نهادهای دانشگاهی کشورمان با سازمان یادشده را نیز مورد آنالیز قرار دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دیدار سفیر ایران با دبیرکل سازمان حقوق بین الملل خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سفیر ایران با دبیرکل سازمان حقوق بین الملل خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید