دیدنی های چابهار

به گزارش وبلاگ بهروز، جاذبه های چابهار

شهر بندری چابهار در استان سیستان و بلوچستان با جاذبه های زیبایش همواره گردشگران زیادی دارد. این شهر که در جنوب شرقی ایران واقع شده است تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده است. در ساحل این بندر یکی از زیباترین غروب و طلوع های خورشید را می بینید و صخره های تراش خورده ساحلی اش چشم اندازی تماشایی را برایتان می سازد. چابهار از پررونق ترین منطقه ها آزاد است و در میان جاذبه هایش می توانید برترین منظره ها جهان را ببینید. برای آشنایی با بندر چابهار خبرنگاران را همراهی کنید.

دیدنی های چابهار

کوه های مینیاتوری

یکی از دیدنی های حیرت آور چابهار کوه های مینیاتوری آن است که از منطقه کچو تا نزدیکی خلیج گواتر در موازات ساحل قرار دارند. از چابهار 50 کیلومتر به سمت گواتر که بروید کوه هایی را در سمت چپ جاده می بینید. این کوه ها که رو به دریا قرار دارند از منحصربفرد ترین کوه های ایران هستند. فرسایش خاص، روی این کوه ها شیارها و تراش هایی زیبا را به وجود آورده که انگار نقاشی ماهر آن ها را ترسیم نموده است. این کوه ها رنگی تقریبا سفید دارند و هیچ پوشش گیاهی ای بر رویشان دیده نمی گردد.

تالاب لیپار

در جهت جاده ساحلی چابهار به سمت گواتر که حرکت کنید در 15 کیلومتری شرق چابهار در نزدیکی روستای رمین، تالابی زیبا می بینید که به تالاب صورتی هم معروف است. این تالاب با چشم اندازهای خیره کننده اش از مهمترین جاذبه های این منطقه به شمار میرود. به بازدید از این تالاب که بروید در اطرافش پرندگانی مثل عقاب دشتی ، چنگر، باقرقره، فلامینگو، کشیم، انواع حواصیل، طاووسکن، تیهو و … را می بینید که آن را به منطقه ای خاص تبدیل نموده اند.

مسجد جامع دزک

روستای دزک در 3 کیلومتری شرق سراوان واقع شده است و در آن مسجدی زیبا به نام مسجد جامع دزک خودنمایی می نماید. با اینکه زمان ساخت این مسجد به درستی معلوم نیست اما قدمت آن را برای زمان صفویه می دانند. برای ساخت دیوارها و ستون های این مسجد از خشت و چینه و برای برای پوشش سقف آن از فرآورده های نخل و خرما و گز و کنار استفاده شده است.

موزه محلی چابهار

در دوران قاجار در چابهار ساختمانی به نام فرمانداری چابهار ساخته شده بود که الان به موزه ای محلی تبدیل شده است. این موزه بر روی سکویی 1.5 متری واقع شده است و مساحتش حدود ششصد و پنجاه متر مربع است. این ساختمان دوطبقه است و قسمتی از آن بوسیله سکویی با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه شده است.

غارهای بان مسیتی

به مجموعه غارهایی که در 5 کیلومتری شمال غربی روستای تیس در دامنه کوه شهبازبند واقع شده است غارهای بان مسیتی می گویند. در محوطه این غارها یک غار طبیعی و دو غار مصنوعی را در کنار یکدیگر می بینید، غار اول طبیعی و نیم دایره است و با تراشکاری هایی که بر رویش اجرا شده دهانه و درون آن را بزرگ تر نموده اند.

منبع: الی گشت

به "دیدنی های چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید