ذخیره کنونی سد زاینده رود تهدید جدی برای اصفهان است

به گزارش وبلاگ بهروز، حمیدرضا طباطبایی ظهر چهارشنبه در اجلاس روسا، معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی، منطقه هفت آمایشی کشور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: موضوع حاکم شدن خشکسالی شدید در اصفهان و عوارض که این خشکسالی بر سلامت مردم اصفهان دارد و مسائل محیط زیستی، تهدید جدی برای سلامتی مردم اصفهان به شمار می رود.

ذخیره کنونی سد زاینده رود تهدید جدی برای اصفهان است

وی با بیان اینکه خشکسالی و عدم بارش کافی در این سال ها در سه استان اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری مسائل جدی را برای مردم به دنبال داشته است، ادامه داد: حجم فعلی سد زاینده رود 140 میلیون متر مکعب است که این میزان آب تهدید جدی برای اصفهان بدنبال دارد و اگر در پاییز بارش به حد کافی نباشد قطعا برای شش تا هفت میلیون نفر از مردم سه استان اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری مسائل جدی خواهیم داشت.

معاون سیاسی استاندار اصفهان به موضوع وارونگی هوا و ریزگردها در زمستان و خطر شدید آن برای سلامتی مردم اصفهان اشاره نمود و ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع، اطراف اصفهان را فراگرفته است، عدم بارش باران و یا باد سبب محاصره شدن آلودگی هوا در جو می گردد.

وی گفت: این آلودگی و از سوی دیگر کانون های فراوری ریزگرد در اطراف اصفهان باعث شده که این شهر به یکی از آلوده ترین و غبارآلوده ترین شهرهای کشور مبدل گردد.

طباطبائی به فرهنگ سازی سلامت اشاره نمود و گفت: اگر مسئله سلامت را با فرهنگ نهادینه نکنیم موفق نخواهیم بود، لذا بایستی مردم را در ارتباط با سلامت خود در تمامی سطوح اجتماعی آموزش دهیم، زیرا با آموزش و تکرار می توانیم نحوه درست زیستن را به آنها بیاموزیم و به صورت عادت درآوریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ذخیره کنونی سد زاینده رود تهدید جدی برای اصفهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره کنونی سد زاینده رود تهدید جدی برای اصفهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید