رشد 13 هزار واحدی شاخص کل بورس ، تعداد معاملات روزانه از مرز یک میلیون گذشت

به گزارش وبلاگ بهروز، به گزارش تجارت نیوز، در انتها معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی 13 هزار و 136 واحدی (2.47 درصدی) و قرار دریافت در سطح 545 هزار و 661 واحدی به کار خود سرانجام داد تا پس از چهار روز معامله در سال 99 رشدی 6 درصدی را به ثبت برساند.

رشد 13 هزار واحدی شاخص کل بورس ، تعداد معاملات روزانه از مرز یک میلیون گذشت

در جریان معاملات امروز بورس یک میلیون و 144 هزار معامله صورت گرفت که طی آن 4 میلیارد و 570 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. در این میان سه نماد فملی، رمپنا و فارس به ترتیب با 571، 521 و 511 واحد، بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. در سرانجام معاملات فرابورس نیز بیش از 749 هزار معامله انجام شد که مجموع ارزش آنها بیشتر از 30 هزار میلیارد ریال بود.

در سرانجام معاملات امروز، سه نماد وبصادر، غگل و ذوب بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. ارزش معاملات وبلمت، غگل و وتجارت نیز بیش از سایر نمادهای بازار بود به طوری که ارزش معاملات این سه نماد روی هم رفته بیش از 6 هزار و 200 میلیارد ریال بود.

در حالی که بازار در نیمه نخست خود روندی یکدست صعودی و همراه با صف خرید در بیشتر نمادهای گروه های مختلف را تجربه می کرد به یکباره در نیمه دوم از صفوف خرید کاسته شده و معاملات رنگ و بوی متعادل تری به خود گرفتند. ضمن اینکه بسیاری از نمادها نیز وارد محدوده منفی شدند. تعطیلی چند روزه بازار پس از سرانجام معاملات فردا و خارج کردن نقدینگی از سوی برخی معامله گران یکی از دلایل متعادل شدن بازار بود. البته شکسته شدن صف های خرید باعث شد تا بسیاری از نمادها که در روزهای اخیر با وجود صف خرید بودن پیروز به پر کردن حجم مبنا نشده بودند، شاهد افزایش قیمت سرانجامی خود باشند.

از دیگر نکات مهم بازار امروز نیز اختلال شدید در نمایش سفارش ها در سیستم آنلاین بود که در برخی اوقات حتی با تاخیر چند دقیقه ای نسبت به انجام معامله همراه بود و 22 دقیقه پس از بسته شدن بازار، معاملات در سامانه های انلاین همچنان جریان داشت! اختلالی که موجب اعتراض بسیاری از فعالان بورس نیز شد.

منبع: تجارت نیوز

به "رشد 13 هزار واحدی شاخص کل بورس ، تعداد معاملات روزانه از مرز یک میلیون گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 13 هزار واحدی شاخص کل بورس ، تعداد معاملات روزانه از مرز یک میلیون گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید