برطرف موانع فراوری آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرنگاران/آذربایجان غربی استاندارآذربایجان غربی گفت: برای بیش از 1500 نفر در استان با افتتاح طرحهای مالی در هفته دولت اشتغالزایی می گردد.

برطرف موانع فراوری آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفته است

محمد مهدی شهریاری شامگاه یک شهریور در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری نزدیک به 1500 میلیارد تومان پروژه عمرانی و مالی در استان افتتاح و کلنگ زنی می گردد، اضافه نمود: در بخش مالی با افتتاح و کلنگ زنی 109 پروژه با سرمایه گذاری 511 میلیارد تومانی برای 1537 نفر ایجاد اشتغال می گردد.

وی توضیح داد:در بخش عمرانی نیز 459 پروژه با اعتباری بالغ بر 823 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.علاوه بر این 56 پروژه نیز با اعتبار 175 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

شهریاری اضافه نمود: رویکرد عمده در برنامه های هفته دولت بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی و موثر در زندگی مردم است. توجه ویژه به مناطق محروم و کاهش شکاف عدالتی با رویکرد توسعه متوازن در این هفته با افتتاح پروژه ها تا حدود بسیاری محقق می گردد.

استاندار گفت: یکی از سیاست های جدی استان از سه سال قبل توزیع عادلانه اعتبارات برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه است. بر این اساس در این هفته بسیاری از دستگاه های خدمات رسان خدمات مهمی را کلید خواهند زد.

وی ادامه داد: برای ارتقای شاخص های توسعه ای تلاشهای مهمی در بخش های گاز رسانی، آب روستایی، بهداشت و درمان و زیرساخت های کشاورزی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش گاز رسانی خوشبختانه به میانگین کشوری رسیدیم به نحوی که 70 درصد جمعیت روستایی و نزدیک به 100 درصد جمعیت شهری از گاز بهره مند هستند، گفت: در آب روستایی 3درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.در بیمارستان سازی هم سال جاری بیمارستان های اشنویه، پیرانشهر و شاهین دژ به اتمام می رسد. پروژه هایی چون بیمارستان تکاب، زنان ارومیه و آیت اله خوی به زودی افتتاح می گردد.

استاندار توضیح داد: در راه روستایی اگر چه از میانگین کشوری عقب هستیم اما امیدواریم با آسفالت 400 کیلومتر راه روستایی طرح ابرار شاهد جهش در این حوزه باشیم. در مدرسه سازی، راهسازی پروژه های خوبی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه هر سال بطور میانگین یک سد در استان افتتاح شده که نقش موثری در توسعه دارد، اضافه نمود: از سد های سردشت، کرم آباد پلدشت، چپرآباد تا کانی سیب که به زودی آبگیری می گردد با سرمایه گذاری در اراضی پایین دست به منظور تجهیز به شبکه های اصلی و فرعی گوشه هایی از نگاه ویژه دولت به استان است.

شهریاری اظهار کرد: 35 هزار هکتار از اراضی پایین دست شبکه گذاری شده و آماده افتتاح است. به تازگی نیز هیات دولت 640 میلیارد تومان برای پروژه های آب و خاک مصوب کرد که به زودی تحقق می یابد.

شهریاری با بیان اینکه از موانع اصلی رونق فراوری تحریم های دشمن، نوسانات ارزی، عدم بازگشت ارز و ضعف مدیریت در بعضی واحدهای فراوریی است، اضافه نمود: برطرف موانع فراوری در دستور کار واقع شده است به نحوی که سال گذشته با احیای 105 واحد فراوری و صنعتی رتبه نخست احیای واحد ها را داشتیم. مسائل بانکی و ضعف مدیریت واحدهای فراوریی دیگر مسائل این بخش است.

وی ادامه داد: برای حل مسائل فراوری علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی، جذب سرمایه گذاری بطور جدی در دستور کار واقع شده است.کشاورزی استان ظرفیت های ویژه ای دارد که بخوبی به دلیل نگاه سنتی از آن استفاده نشده است. بهره مندی از دانش روز در این بخش پیگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برطرف موانع فراوری آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع فراوری آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید