شرایط واگذاری و فروش سهام شرکتهای دانش بنیان

به گزارش وبلاگ بهروز، دکتر محمد صاحبکار خراسانی در تبادل نظر با خبرنگاران در پاسخ به اینکه بعضی شرکتهای دانش بنیان اقدام به واگذاری شرکت خود با تسهیلات دانش بنیانی اعم از بیمه، مالیات، گمرگ و... می نمایند، اظهار کرد: شرکتهای دانش بنیانی که بخش خصوصی هستند می توانند سهام خود را منتقل یا نسبت به واگذاری شرکت خود اقدام نمایند.

شرایط واگذاری و فروش سهام شرکتهای دانش بنیان

رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد: بعد از واگذاری ما در صدد هستیم دوباره کل شرکت را مورد ارزیابی قرار دهیم که اگر معیارهای دانش بنیانی را نداشته باشد مجوز دانش بنیانی را تایید نخواهیم کرد.

صاحبکار خاطر نشان کرد: در ارزیابی شرکتهای دانش بنیان اگر تیم فنی و توانمندی فنی در شرکت دانش بنیان مورد نظر باقیمانده باشد ما شرکت را تایید و تمدید می کنیم ولی اگر توانمندی شرکت از بین رفته باشد ما شرکت را تایید نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کل، فرایند واگذاری و فروش سهام شرکتها ایرادی ندارد، مطرح کرد: ما در معاونت علمی شرکتها را به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار می دهیم؛ در این جهت شرکتهایی هم هستند که از دانش بنیانی خارج می شوند و بعضی دانش بنیان می مانند.

وی با تاکید براینکه همه شرکتها می بایست خصوصیات دانش بنیانی را حفظ نمایند، اعلام کرد: شرکتها می بایست همیشه تیم تحقیق و توسعه داشته باشند و مسائل فنی را مسلط باشند اگر این معیارها نباشد، شرکت نمی تواند دانش بنیان بماند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرایط واگذاری و فروش سهام شرکتهای دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط واگذاری و فروش سهام شرکتهای دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید