فایزر: 100 روزه علیه اومیکرون واکسن می سازیم

به گزارش وبلاگ بهروز، شرکت داروسازی فایزر وعده داد: در صورت مقاوم بودن سویه نو کروناویروس موسوم به اُمیکرون به واکسن های موجود، واکسن های نو علیه این سویه ظرف 100 روز آماده می گردد.

فایزر: 100 روزه علیه اومیکرون واکسن می سازیم

به گزارش ایسنا، فراوریکنندگان واکسن اظهار نموده اند که در صورت توسعه سویه امیکرون می توانند به سرعت واکسن های خود را با این سویه تطبیق دهند.

سویه نو که پیش از این با نام B.1.1.529 شناخته می شد دارای بعضی جهش های نگران کننده است و شواهد اولیه نشان می دهد که خطر ابتلا به عفونت مجدد را افزایش می دهد. بعلاوه نگرانی هایی وجود دارد که این سویه از ویروس در برابر واکسن هایی که اکنون در میان میلیارد ها نفر از مردم سراسر دنیا توزیع و تزریق شده، مقاوم تر باشد.

هرچند شرکت داروسازی فایزر پیش بینی نموده است که در صورت مقاوم بودن سویه نو به واکسن های موجود بتواند یک واکسن مناسب آن را در مدت 100 روز فراوری کند.

شرکت داروسازی مدرنا نیز اعلام نموده است که از اوایل سال 2021، استراتژی جامعی را برای پیش بینی انواع سویه های نگران کننده ارائه نموده است.

شرکت داروسازی نواوکس نیز اعلام نموده است که در حال حاضر فرایند ساخت واکسن کووید-19 بر اساس توالی ژنتیکی شناخته شده B.1.1.529 را آغاز نموده و آن را برای آغاز آزمایشات و طی کردن مراحل فراوری ظرف چند هفته آینده آماده خواهد نمود.

این سویه برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و تعدادی از کشور ها از جمله انگلیس، استرالیا و ایالات متحده اکنون به طور موقت محدودیت هایی را برای مسافران ایجاد نموده اند.

منبع: فرارو

به "فایزر: 100 روزه علیه اومیکرون واکسن می سازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایزر: 100 روزه علیه اومیکرون واکسن می سازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید