فصل اول سریال ویچر؛ تشریح تمام هیولاهای جادویی

به گزارش وبلاگ بهروز، در فصل اول سریال ویچر، در طول ماجراجویی گرالت از ریویا (Geralt of Rivia) با بازی هنری کویل (Henry Cavill)، موجودات جادویی مختلفی حضور دارند. در این مطلب تمام این موجودات را توضیح داده ایم.

فصل اول سریال ویچر؛ تشریح تمام هیولاهای جادویی

فصل اول سریال ویچر که از پلتفرم نتفلیکس (Netflix) پخش می شود، دارای چندین موجود جادویی است که همه آن ها را در این مطلب آورده ایم. سریال ویچر از روی مجموعه کتاب ها و بازی های کامپیوتری آن ساخته شده است و فصل اول آن در سال 2019 از پلتفرم نتفلیکس پخش شد. این سریال سریعا معروف شد و موفقیت بزرگی را به دست آورد. در این سریال هنری کویل به عنوان گرالت از ریویا ایفای نقش می کند که یکی از بامهارت ترین مبارزان و قتلان دنیاست و به گرگ سفید (White Wolf) نیز معروف است. او با تخصص جادوگری اش هیولا ها را نابود می کند. سریال ویچر پر است از این هیولا ها و موجودات جادویی.

  • نقش اصلی سریال ویچر به هنری کویل سپرده شد
  • فیلم برداری فصل دوم سریال ویچر از سر گرفته شد

گرالت تمام عمر خود را تمرین کرده است تا در صورت پرداخت پول از طرف کسی، هرگونه موجود جادویی را برای او نابود کند. داستان گرالت در فصل یک سریال ویچر، ارتباط او با شخصیت سیری (Ciri) را آشکار کرد، اما او یک رابطه عاشقانه با ینیفر از ونکربرگ (Yennefer of Vengerberg) نیز دارد. سریال ویچر بخش های جذاب مختلفی درباره انسان ها دارد، اما یکی از پرطرفدارترین قسمت های این سریال نابودی موجودات جادویی توسط گرالت بود.

موجودات جادویی فصل اول سریال ویچر بیشترا دشمنان گرالت بودند، اما دنیای فانتزی این سریال موجودات جادویی دیگری نیز دارد. 8 فصل اول سریال ویچر، دنیایی پر از آدم ها، قاتلان، جادوگران و همه نوع هیولا ها را به تصویر کشید و این دنیا در فصل دوم سریال با معرفی موجودات جدید تکمیل خواهد شد. در واقع دنیای سریال ویچر با پیش درآمد ها و اسپین آف ها، هم چنان در حال گسترش است. با این حال در این مطلب تمام موجودات جادویی فصل 1 سریال ویچر را آورده ایم.

کیکیمورا (Kikimora)

فصل اول سریال ویچر با یک مبارزه حماسی میان گرالت و کیکیمورا شروع می شود. گرالت در نزدیکی منطقه بلاویکن (Blaviken) با این هیولای غول پیکر و زهرآگین که در باتلاق زندگی می کند، به مبارزه می پردازد. این هیولا چالش بزرگی برای گرالت بود اما گرالت توانست پس از جلوگیری از غرق شدن خود توسط هیولا، او را شکست بدهد. کیکیمورا ظاهری حشره مانند دارد و دارای 6 پای غول پیکر است.

این هیولا در سریال افسانه ویچر با روایت یک داستان کوتاه به نام شیطان کوچک (The Lesser Evil) به روش مشابهی معرفی شد. البته در این داستان اسم هیولا کیکیمور بود نه کیکیمورا. در بازی های کامپیوتری ویچر سه نوع از این هیولا وجود دارد: ملکه، جنگجو و کارگر . اما این که گرالت در فصل اول سریال ویچر با کدام نوع مبارزه می کند، مشخص نیست.

استریگا (Striga)

در فصل اول سریال ویچر، گرالت با استریگا نیز مبارزه می کند. استریگا یک زن است که توسط نفرین، به یک هیولا تبدیل شده است. این جانور در قسمت سوم سریال ویچر نشان داده می شود، زمانی که به گرالت پول می دهند تا هیولایی را در منطقه تمریا (Temeria) نابود کند. دختر پادشاه فولتست (Foltest)، آدا (Adda) که همه فکر می کردند مرده است، توسط این نفرین مرموز به یک هیولا گوشت خوار تبدیل می شود. آدا در واقع در همان ابتدا، در دوران جنینی نفرین شده بود و با تولد آدا، مادرش فوت کرد. جنین و مادر در یک قبر گذاشته شدند و به این صورت جنین از جسد مادر تغذیه کرد و به یک استریگا تبدیل شد. استریگاها فقط در شب ها شکار می کنند و بسیار سریع و قدرتمند هستند. در سرانجام مبارزه گرالت با استریگا در فصل اول سریال ویچر، گرالت با دور نگه داشتن استریگا از دخمه اش تا صبح، به هیولا کمک کرد که دوباره به یک انسان تبدیل شود.

باسیلیسک (Basilisk)

باسیلیک در فصل اول سریال ویچر دیده نمی شود اما در قسمت 6 به طور مستقیم به آن اشاره شده است. در این قسمت، جرالد تازه از کشتن یک باسیلیک برگشته است که مجددا کسی او را برای کشتن یک هیولا فرامی خواند. با توجه به منابعی که سریال ویچر از آن ها الهام گرفته است، باسیلیک نوعی دراکونید (draconid) است. دراکونید در واقع موجودی خزنده مانند مثل دایناسور است. باسیلیک دارای منقاری مثل منقار پرندگان، بال های شبکه ای، چنگال های درهم تنیده است. باسیلیک ها در بازی کامپیوتری اصلی ویچر و در بازی ویچر 3: شکار وحشیانه (The Witcher 3: Wild Hunt)، در قسمتی که تاریخچه و داستان اسکل (Eskel) با هیولاها توضیح داده می شود، حضور دارند. باسیلیک ها معمولا این گونه به تصویر کشیده می شوند که می توانند با قدرت افسانه ای خود کسی را بکشند و یا با یک نگاه او را به سنگ تبدیل کنند. اما در دنیای سریال ویچر، باسیلیک ها چنین قدرتی ندارند.

سیلوان (Sylvan)

سیلوان در فصل اول سریال ویچر، در قسمت دوم دیده می شود. این موجود کمیاب به طور فیزیکی ترکیبی است از انسان و بز. بیشتر بخش های بدن آن ها مانند بدن انسان است، اما شاخ ها، سم ها، گوش ها و چشم هایشان شبیه بز است. سیلوان ها معمولا گونه آرامی هستند اما یک سیلوان به نام تورک (Torque) در سریال، برای گرالت دردسرساز می شود. مردم شهر آن حوالی، به دلیل شاخ هایش فکر می کنند تورک یک نوع شیطان است و هنگامی که گرالت و جاسکیر (Jaskier) زیاد نزدیک می شوند، تورک به آن ها حمله می کند. گرالت تصمیم می گیرد تورک را نکشد و زندگی اش را به او ببخشد. بعد ها مشخص می شود که تورک با الف های محلی همدست بوده و از انسان ها دزدی می کرده است.

کرالک (Krallach)

کرالک ها به طور مختصر در فصل اول سریال ویچر دیده می شوند و جزو خلاقیت های اصلی سریال هستند. این جانور که شبیه سوسک است به دلیل داشتن دست و پاهای تیز، مرگبار و سریع هستند. در قسمت 4 سریال، یک آدم کش جادوگر از این جانور استفاده می کند. کرالک چند تن از محافظ های ینیفر را می کشد.

ویلنترتنمرت، اژدهای طلایی (Villentretenmerth the Golden Dragon)

قسمت 6 از فصل اول سریال ویچر یک اژدهای قدرتمند طلایی رنگ به نام ویلنترتنمرت را معرفی می کند. این هیولای نادر، قدرت آن را دارد که شکل فیزیکی خود را تغییر دهد و به شکل انسان تبدیل شود. اسم این اژدها در شکل انسان بورچ تری جکداوز (Borch Three Jackdaws) است که گرالت را برای انجام یک مأموریت استخدام می کند. بورچ ابتدا گفت که قرار است یک اژدها را بکشند، اما بعد ها فاش کرد که هدفشان حفاظت از یک اژدهای هم نوع اوست.

داپلر (Doppler)

در فصل اول سریال ویچر، موجودی به نام داپلر نیز وجود دارد. این موجودات قابلیت تغییر شکل دارند و از داپلگنگر (doppelganger) و همزاد عادی بسیار قدرتمندتر است. یک داپلر می تواند تمام خاطرات و توانایی های فردی را که در ظاهر به او شبیه است، به دست بیاورد. در فصل اول، داپلر به شکل های موساک (Mousack)، سیری و کاهیر (Cahir) درمی آید. تابه حال گرالت با هیچ داپلری روبه رو نشده است اما هیچ وقت به قطع نمی توان گفت که این اتفاق در آینده اتفاق نخواهد افتاد.

جین (Djinn)

در قسمت پنجم فصل اول سریال ویچر، گرالت و جاسکیر با یک جین مبارزه می کنند. جین به کسی که او را اسیر کند، سه آرزو عطا می کند و سپس به هرکجا که برود آن جا را نابود می کند. جاسکیر ناخواسته جین را آزاد می کند و توسط این موجود قدرتمند زخمی می شود. ینیفر بعد ها تلاش می کند که جین را کنترل کند و بتواند آن سه آرزو را داشته باشد. یکی از آرزو های ینیفر بچه دار شدن است. اما بعدا مشخص می شود که صاحب جین گرالت است که به روح کمک می کند تا از بدن ینیفر خارج شود. اما سومین و آخرین آرزوی گرالت در سریال ویچر مشخص نمی شود.

نفرین شده (The Cursed One)

موجود نفرین شده، از دیگر هیولا های فصل اول سریال ویچر، کمی متفاوت است. موجود نفرین شده به طور کلی یک هیولا نیست بلکه انسانی نفرین شده به نام دونی (Duny)، معروف به اورچئون از ارلن والد (Urcheon of Erlenwald) است. دونی می خواهد با پاوتا (Pavetta) دختر ملکه کالانته از سینترا (Calanthe of Cintra) ازدواج کند اما به دلیل نفرین، سرش مانند سر یک جوجه تیغی است. دونی قبلا جان ملکه را نجات داده بود. در نتیجه سعی کرد با استفاده از غافل گیری، حکم اعدام ملکه را بشکند. با ازدواج دونی و پاوتا، نفرین دونی نیز از بین می رود.

نکر ها (Nekkers)

گروهی از نکر ها که به غول (ghouls) نیز معروف اند، در قسمت سرانجامی فصل اول سریال ویچر مشاهده می شوند. آن ها به گرالت حمله کرده، او را گاز می گیرند و با این روش او را مسموم می کنند. این موجودات معمولا در گورستان ها و میدان های جنگ پیدا می شوند و از افراد مرده و جسد ها تغذیه می کنند. نکر ها هم چنین چنگال های بلند و تیزی دارند و از روش شکار گروهی به نفع خودشان استفاده می کنند.

هیریکا (Hirikka)

هیریکا یک هیولای بسیار نادر و کمیاب است که در قسمت 6 در فصل اول سریال ویچر ظاهر می شود. این موجود که در خطر انقراض قرار گرفته است، در قلمرو های شمالی زندگی می کند و گفته می شود که این موجود از اژدها نیز نادرتر است. گرالت و همراهانش در طول یک مأموریت به طور اتفاقی با یک هیریکا روبرو می شوند و گرالت تلاش می کند که به صورت صلح آمیز کنترل اوضاع را به دست بگیرد، اما هیریکا نهایتا توسط آیک (Eyck) کشته می شود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "فصل اول سریال ویچر؛ تشریح تمام هیولاهای جادویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل اول سریال ویچر؛ تشریح تمام هیولاهای جادویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید