لاوروف به پامپئو: کوشش برای اعمال فشار بر روسیه بی فایده است

به گزارش وبلاگ بهروز، وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای آمریکایی خود تأکید کرد که کوشش برای هر نوع اعمال فشار بر مسکو، ازجمله به وسیله تحریم ها، اقدامی بی فایده است و همکاری سازنده بین مسکو و واشنگتن تنها در سایه احترام به منافع یکدیگر ممکن خواهد بود.

لاوروف به پامپئو: کوشش برای اعمال فشار بر روسیه بی فایده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات یک ساعته خود با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، تاکید نمود که اعمال فشار بر مسکو به وسیله تحریم ها، اقدامی کاملاً بی فایده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای شرح داد: در این دیدار دو طرف طیف وسیعی از مسائل مربوط به دستور کار مشترک را آنالیز کردند. سرگئی لاوروف تاکید نمود که روسیه برای گفت وگو با آمریکا در تمامی زمینه ها آمادگی دارد، ولی همکاری سازنده بین دو کشور تنها بر اساس احترام به منافع یکدیگر ممکن خواهد بود. وزیر خارجه روسیه در این رابطه یادآور شد که کوشش برای افزایش تحریم ها و هرگونه اعمال فشار بر مسکو که تنها دورنمای روابط دوجانبه که بهبود آن به نفع حل و فصل مسائل بین المللی و افزایش امنیت جهانی است، را از بین برده و نتیجه ای نخواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد که در نشست دوجانبه لاوروف و پامپئو که نزدیک به یک ساعت طول کشید، مسائل کلی درباره اوضاع کنونی در شبه جزیره کره، سوریه و منطقه خاورمیانه مورد آنالیز نهاده شد. وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره حل و فصل اوضاع در افغانستان و اوکراین نیز گفت وگو کردند.

لاوروف در این دیدار تاکید نمود که اساس حل و فصل مسائل در سوریه با انجام مذاکرات مسالمت آمیز بین همه طرفین مناقشه در این کشور، تحت حمایت سازمان ملل، با احترام به حاکمیت و حفظ تمامیت ارضی سوریه و نابودی کامل گروه های ترور یستی در این کشور امکان پذیر خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه در این دیدار همچنین تاکید نمود که اقدام طرف آمریکایی در خودداری از صدور ویزا برای بعضی اعضای هیئت نمایندگی روسیه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل غیرقابل قبول بود.

وزیر خارجه آمریکا نیز در این دیدار تاکید نمود که ایالات متحده و روسیه باید راهی برای توسعه سازنده روابط دوجانبه، به رغم وجود اختلاف نظرات پیدا نمایند. پامپئو یادآور شد که در میان موضوعاتی که با همتای روسی خود آنها را آنالیز نموده، مسئله کنترل تسلیحات و بعضی مسائل بین المللی بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لاوروف به پامپئو: کوشش برای اعمال فشار بر روسیه بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف به پامپئو: کوشش برای اعمال فشار بر روسیه بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید