لیل 1 ، چلسی 2؛ صعود با گلزنی پولیشیچ و آزپیلیکوئتا

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرگزاری خبرنگاران- شاگردان توماس توخل بار دیگر راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند.

لیل 1 ، چلسی 2؛ صعود با گلزنی پولیشیچ و آزپیلیکوئتا

به گزارش وبلاگ بهروز، چلسی با برد دیگری مقابل نماینده فرانسه، در مجموع با فزونی 4-1 مقابل لیل راهی دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شد. مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها با وجود عقب افتادن از حریف خود در این مسابقه، توانست به بازی برگردد و برد دیگری را تجربه کند. چلسی که در مسابقه رفت با دو گل در خانه خود پیروز به غلبه بر لیل شده بود، امشب در فرانسه نیز با نتیجه 1-2 به پیروزی دست یافته و با اقتدار خود را به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان رساند.

لیل بازی را بهتر شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی توپ ربایی آندره در میانه میدان فرصت خوبی برای گلزنی داشت، اما در ادامه ضربه بوراک ییلماز در موقعیتی خوب به تیاگو سیلوا برخورد کرد. در ادامه جریان بازی آرام پیش رفت و اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم ایجاد نمی شد. اما در اواسط نیمه اول و روی خطای جورجینیو در محوطه جریمه چلسی بود که لیل صاحب یک ضربه پنالتی شد. بوراک ییلماز پشت توپ نهاده شد و پیروز شد دروازه چلسی را باز کند تا امید برای بازگشت در اردوی لیل زنده گردد.

اما چلسی برای جبران سراپا حمله شده و در ثانیه های سرانجامی نیمه اول به گل تساوی دست یافت. ارسال زمینی جورجینیو در سمت راست محوطه به کریستین پولیسیچ رسید تا این ستاره آمریکایی با ضربه ای فنی و دقیق دروازه لیل را باز کند. در نهایت نیمه اول این ملاقات با تساوی بدون گل به سرانجام رسید.

لیل نیمه دوم را هجومی شروع کرد؛ در همان دقایق ابتدایی و روی ارسال بامبا بود که بوراک ییلماز می توانست گل دوم لیل را به ثمر برساند، اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 63 و روی ارسال بوراک ییلماز بود که لیل صاحب موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی شد، اما ضربه سر ژکا به دیرک دروازه چلسی برخورد کرد و این فرصت طلایی از دست رفت.

اما در دقیقه 71 چلسی به گل دوم خود نیز دست یافت تا کار لیل را تمام کند. ارسال میسون مونت از سمت چپ با کنترل و ضربه دقیق سزار آسپلیوئتا از مقابل دروازه همراه شد و چلسی توانست در خانه لیل به گل دوم نیز دست پیدا کند. در ادامه چلسی به خوبی جریان مسابقه را اداره نموده و با همان فزونی 1-2 راهی دور بعدی شد.

توخل در مصاحبه پس از بازی گفته است: عالی بود. این که این تعداد طرفدار برای حمایت از تیم اینجا حضور دارند، حس خیلی خوبی دارد. رسیدن به یک چهارم نهایی قدم بزرگی است. ما برای غلبه بر مسائل، ذهنیت خوبی داشتیم. همان کاری را انجام دادیم که ضرورت داشت؛ ما زحمت کشیدیم و به شایستگی برنده شدیم. بازی کردن در اینجا سخت است.

این کوشش روزمره، فرهنگ رایج در باشگاه چلسی است. من از همان روز اول دیدم که در این باشگاه، فوتبال اولویت اول است. هر سه روز یکبار، همه حامی تیم هستند، نهایت توان شان را به کار می گیرند و تمرکزشان روی فوتبال قرار گرفته است. ما در کوشش بوده ایم تا جو مناسبی را در باشگاه بر قرار کنیم. این فرهنگ حالا در باشگاه جا افتاده است و به ما یاری می نماید با وجود تمامی سختی ها و حواس پرتی ها روی کارمان تمرکز کنیم. ما مشوق بازیکنان هستیم. این که هنوز می توانیم نتیجه بگیریم خیلی خوب است و من به این افتخار می کنم.

در نیمه اول چندان خوب نبودیم. شرایط زمین فاجعه بار بود و کار را پیچیده کرد. این زمین تازه ای بود که هنوز مهیای برگزاری بازی نیست. طی 20 دقیقه ابتدایی تاکتیک های ما مناسب نبودند و من از این بابت مسئولیت پذیر هستم. در ادامه بازی روان تری را شاهد بودیم. این که به همه خونسردی ببخشیم، اهمیت زیادی داشت. ما روی آن توپی که به تیر دروازه برخورد کرد، خوش شانس بودیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لیل 1 ، چلسی 2؛ صعود با گلزنی پولیشیچ و آزپیلیکوئتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیل 1 ، چلسی 2؛ صعود با گلزنی پولیشیچ و آزپیلیکوئتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید