معروف ترین غذاهای رومانی

به گزارش وبلاگ بهروز، غذاهای رومانی

کشور رومانی و پایتخت زیبای آن شهر بخارست با هزاران جاذبه منحصربه فرد و بی نظیرش یکی از مقاصد محبوب گردشگری در اروپاست و سالیانه گردشگران و توریست های زیادی به این کشور سفر می نمایند. یکی از بخش های جذاب در هر سفر مطمئنا تجربه غذاهای محلی و خاص آن منطقه و کشور است. آشپزی و غذاهای رومانی تا حدود زیادی تحت تاثیر فرهنگ ها و کشورهای مختلف منطقه قرار گرفته است. جالب است بدانید که آشپزی سنتی بالکان از آشپزی ترکی، اتریشی-مجارستانی و اوکراینی-مالدیوی تاثیرات زیادی گرفته است. همچنین در زمانی که این کشور بخشی از امپراتوری رم باستان بود هم غذاهای مختلفی وارد فرهنگ رومانی شده اند. بنابراین، در سفر به رومانی و شهر بخارست خودتان را برای روبرو شدن با یک آشپزی متنوع و البته خوشمزه و لذیذ آشنا کنید. در این مطلب بهترین و معروف ترین غذاهای رومانی را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر به این کشور امتحان کردن آن ها را در اولویت قرار بدهید. با خبرنگاران همراه باشید.

معروف ترین غذاهای رومانی

دلمه کلم | Sarmale

دلمه کلم یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای رومانی است که البته در بسیاری از کشورهای منطقه شرق اروپا و مدیترانه هم تهیه می گردد. با این حال، مردم رومانی این غذا را بسیار دوست می دارند و آن را غذای ملی خودشان می دانند و در مناسبت های ویژه مثل کریسمس و جشن سال نو، مراسم ازدواج و عروسی و جشن های رسمی و مهم این غذا را تهیه می نمایند. برای آماده کردن این دلمه ها گوشت چرخ نموده را با پیاز داغ و برنج و سبزیجات دیگر ترکیب می نمایند و بعد مواد را داخل برگ های کلم قرار می دهند و می پیچند و به صورت رول در می آورند. البته ترکیبات داخل دلمه می تواند منطقه به منطقه و شهر به شهر متفاوت باشد و حتی آن را با برگ مو هم درست می نمایند. در ترکیب این دلمه ها ممکن است گوجه، شوید یا ترکیبات دیگر هم استفاده گردد که باعث تغییر در طعم و مزه آن ها می گردد. در هر صورت، چیزی که مسلم است این است که این دلمه های خوشمزه در سرتاسر روماین بسیار محبوبند و به شما هم پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور حتما این غذا را امتحان کنید.

سوپ سیرابی | Ciorba de burta

یکی از معروف ترین غذاهای رومانی غذایی است که شاید به مذاق بسیاری از توریست ها خوش نیاید، اما مطمئنا ما ایرانی ها آن را دوست خواهیم داشت. چرا؟ چون این غذا سوپ سیرابی است و با ذائقه کلپچ خوری ما کاملا سازگاری دارد. واکنش گردشگران خارجی نسبت به این سوپ این است که یا عاشقش می شوند یا از آن بدشان می آید و حد وسطی در این مورد وجود ندارد. سوپ سیرابی علاوه بر رومانی در کشورهای منطقه بالکان، بلغارستان، یونان، ترکیه و کشورهای اروپای شرقی هوادار دارد و اغلب به عنوان صبحانه و برای انرژی دریافت میل می گردد. در تهیه این سوپ، سیرابی را با همراه با سبزیجاتی مثل هویج، فلفل دلمه ای، جعفری و کرفس ترکیب می نمایند و در انتهای پخت غذا چند حبه سیر برای طعم بهتر به آن اضافه می نمایند. در رومانی سوپ سیرابی را همراه با چند تکه نان تست و خامه ترش سرو می نمایند.

بالموش | Balmos

بالموش یکی از معروف ترین غذاهای رومانی است که البته همین غذا با اسم بانوش در اوکراین هم وجود دارد. بالموش در اصل غذای چوپانی بوده اما امروزه در زمره محبوب ترین غذاهای رومانی به حساب می آید و به دلیل طعم فوق العاده اش هواداران زیادی دارد. برای تهیه این غذا، خامه ترش را با کره می جوشانند و کمی نمک در دقایق آخر به آن اضافه می نمایند. سپس، آرد ذرت را به آن اضافه می نمایند و آن قدر می جوشانند تا بافتی یکدست و روان پیدا کند. در آخر هم مقادیر زیادی پنیر سنتی نمکی را به آن اضافه می نمایند. این غذا به صورت داغ سرو می گردد و برای طعم لذیذتر روی آن را با کمی کره و پنیر بیشتر تزیین و سرو می نمایند. بالموش به خاطر ماهیت پنیری و لذیذش به ویژه برای شب های سرد زمستان بسیار مناسب است؛ اگرچه این غذای خوشمزه را در تمام فصول سال می توانید امتحان کنید.

میتی تِی | Mititei

میتی تِی به جرات یکی از محبوب ترین غذاهای کبابی و گریل شده در رومانی است و هیچ خانواده رومانی نمی تواند میهمانی باربکیو را بدون این رول های خوشمزه تصور کند. میتی تی تقریبا نوعی سوسیس یا کباب رولی است که از گوشت چرخ نموده، فلفل سیاه و سایر ادویه ها تهیه می گردد و آن قدر روی آتش گریل می شوند تا کاملا برشته و کمی تیره بشوند و بافتشان هم نرم گردد. این رول های کبابی خوشمزه جزء محبوب ترین غذاهای رومانی هستند و می توان آن ها را به همین صورت و با سس خردل و نان میل کرد یا در کنار سایر غذاها به عنوان پیش غذا یا دورچین نوش جان کرد. در رستوران های بخارست و سایر شهرهای رومانی میتی تی را می توانید در تمام رستوران ها، فست فودی ها، اغذیه فروشی های سیار و حتی سوپرمارکت (به صورت یخ زده) پیدا کنید و طعم این غذای خوشمزه و مشهور رومانی را امتحان کنید.

رولت گوشت بره | Drob de miel

یکی از معروف ترین غذاهای رومانی بدون شک رولت بره است که مخصوص جشن ایستر تهیه می گردد. این غذا که در واقع نوعی رولت گوشت است با استفاده از بخش های اضافی گوشت بره مثل جگر، قلوه، قلب و … به همراه تخم مرغ، پیازچه، نان خیسانده در شیر و سبزیجات دیگر مثل شوید، سیر و جعفری سرو می گردد و بسیار خوشمزه و لذیذ است. رولت گوشت بره یکی از محبوب ترین غذاهای رومانی است و تهیه آن به مهارت و تجربه زیادی احتیاج دارد. معمولا برای زیبای بیشتر، یک عدد تخم مرغ آبپز دان این رولت قرار می دهند که در هنگام برش زدن ظاهری شکیل و زیبا پیدا می نماید. در رومانی رولت گوشت بره را اغلب با سس خردل و تخم مرغ آبپز سرو می نمایند.

خوراک توچیتورا مولداوی | Tochitura Moldoveneasca

توچیتورا نوعی خوراک مشهور منطقه مولداوی است و در بین غذاهای رومانی از همه اصیل تر و سنتی تر است. چرا؟ چون در این غذا تقریبا تمام مواد غذایی و مولفه های آشپزی رومانی وجود دارد: حلیم مامالیگا، پنیر سرخ شده، نیمرو، گوشت سرخ شده، سوسیس سنتی و ترشی. این غذا ترکیبی بی نظیر از طعم ها و مزه های اصیل رومانیایی است. بخش اصلی و خوشمزه این غذا گوشت و سوسیس سرخ شده است که داخل ماهیتابه و روی آتش سرخ می گردد تا بوی دودی هم بگیرد. برای طعم دار کردن گوشت هم معمولا به آن پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی و برگ بو اضافه می نمایند. اگر قرار است در سفر به بخارست و رومانی تنها یک غذا را امتحان کنید پیشنهادمان بدون شک خوراک توچیتوراست که در حقیقت آشپزی رومانی در یک بشقاب است.

سالاد گوشت | Salata de boeuf

سالاد گوشت که به خاطر ظاهرش بیشتر به کیک گوشت شبیه است یکی دیگر از غذاهای مجلسی و رسمی در رومانی است که اغلب در جشن های رسمی مثل ایستر، کریسمس و سال نو تهیه می گردد. برای تهیه این غذا گوشت گاو (گاهی مرغ یا بوقلمون) را ریز خرد می نمایند و همراه با سبزیجات مختلف و رنگارنگ و صد البته سس مایونز ترکیب و سرو می نمایند. البته نوع گیاهی این سالاد هم وجود دارد که با ترکیب سبزیجات مختلف و سس مایونز تهیه می گردد. گفتیم که این غذا معمولا در مناسبت ها و جشن های رسمی سرو می گردد. به همین دلیل این سالاد را در حجم زیاد درست می نمایند و به شکل یک کیک بزرگ روی میز می برند. سالاد گوشت را می توان هم به صورت پیش غذا یا در کنار غذاهای دیگر و هم به عنوان غذای اصلی میل کرد. اگر تا همین جا به نظرتان این سالاد شبیه سالاد الویه است کاملا درست فکر نموده اید. چون سالاد گوشت رومانی در واقع برگرفته از سالاد اولیویه روسی است که از ترکیب سبزیجات خرد شده و سس مایونز تهیه می گردد.

منبع: foodfuntravel.com

منبع: الی گشت

به "معروف ترین غذاهای رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذاهای رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید