مهندسان گوگل کنسول پلی استیشن پورتال را هک نموده و آن را به یک PSP تبدیل کردند

به گزارش وبلاگ بهروز، کنسول دستی پلی استیشن پرتال (Playstation Portal) چندی پیش عرضه شد. این دستگاه بیشتر از اینکه یک کنسول دستی باشد، یک دسته برای کنسول پلی استیشن 5 بوده که دارای یک صفحه نمایش بزرگ است. از زمان عرضه این کنترلر بسیاری از افراد در پی یافتن یک علت منطقی برای خرید آن بودند و همین موضوع باعث شد که این دستگاه با استقبال چندانی روبرو نشود.

مهندسان گوگل کنسول پلی استیشن پورتال را هک نموده و آن را به یک PSP تبدیل کردند

نکته اینجاست که شرکت سونی چندین سال است که یک کنسول دستی عرضه ننموده است. آخرین کنسول دستی رسمی این شرکت دستگاه پلی استیشن ویتا (Playstation Vita) بود که توانست عملکرد مناسبی داشته باشد ولی با اوج موبایل های هوشمند این دستگاه نیز با شکست روبرو شد. در نتیجه با توجه به استقبالی که این چند ساله از کنسول های دستی شده، انتظار می رفت سونی نیز وارد رقابت در این بازار بگردد.

دستگاه پلی استیشن پرتال به شکلی طراحی شده که بازی ها را از روی کنسول پلی استیشن 5 شما استریم کند. مشکل اینجاست که مهندسان گوگل به این فکر افتاند که این دستگاه را هک نموده و آن را به یک شبیه ساز کنسول پی اس پی (PSP) تبدیل نمایند. بعضی از کارمندان گوگل کار خود را روی توییتر به اشتراک گذاشتند و نشان دادند که کنسول پلی استیشن پرتال به راحتی توانایی اجرای بازی های قدیمی پی اس پی را دارد.

نکته جالبی که این مهندسان به آن اشاره کردند، نرم افزاری بودن این هک است. به این شکل که این افراد بدون احتیاج به تغییر در سخت افزار این دستگاه، آن را به طور کامل هک نموده و حتی پلی استیشن پرتال را باز هم نکردند. منطقی است که مهندسان گوگل در زمینه نرم افزار تخصص زیادی داشته باشند و از این روش برای هک کردن پلی استیشن پرتال استفاده نمایند.

مهندسان گوگل اعلام کردند که قصد عرضه کردن این هک را ندارند. در نتیجه هواداران نباید برای آن انتظار بکشند چونکه عرضه این هک با مسائل قانونی زیادی هم روبرو خواهد شد.

سونی در دهه 2000 میلادی در زمینه کنسول های دستی عملکرد بسیار خوبی داشت. به حدی که کنسول های پی اس پی فروش بسیار خوبی در دنیای گیمینگ داشته موفقیت بسیاری کسب کردند. سونی نسخه های مختلفی از کنسول دستی پی اس پی را عرضه کرد و توانست این کنسول را تا مدت زیادی زنده نگه دارد. پس از آن با عرضه ویتا این موفقیت کمتر شد و ویتا نتوانست به میزان کنسول قبلی موفقیت کسب کند.

شرایط پلی استیشن پرتال به طور کامل فرق دارد. به این شکل که این کنسول بیشتر روی استریم بازی از روی دستگاه اصلی تمرکز داشته و در نتیجه روند متفاوتی با رقبا دارد. همین موضوع در کنار عجیب کردن این دستگاه، باعث شده که به طور کامل متفاوت باشد و کاربران مخصوص خود را داشته باشد.

با عرضه پلی استیشن پرتال توجه افراد زیادی به سمت این موضوع جلب شد که سونی در پی بازگشت به دنیای کنسول های دستی است. اینطور که به نظر می رسد این شرکت استراتژی متفاوتی را در پیش گرفته اما امکان دارد که دوباره به این بازار باز گردد. مخصوصاً اینکه عناوین انحصاری سونی پتانسیل بسیار زیادی دارند و همیشه استقبال بسیار خوبی از آن ها می گردد. به نوعی می توان گفت که در بازار کنسول های دستی جای خالی سونی به شدت احساس می گردد.

منبع: GameSpot

منبع: دیجیکالا مگ

به "مهندسان گوگل کنسول پلی استیشن پورتال را هک نموده و آن را به یک PSP تبدیل کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهندسان گوگل کنسول پلی استیشن پورتال را هک نموده و آن را به یک PSP تبدیل کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید