واکنش ترامپ به انتقال نفت ایران به ونزوئلا چیست؟، مقام سابق کاخ سفید پیش بینی کرد

به گزارش وبلاگ بهروز، ایلنا نوشت: مقام سابق کاخ سفید انتقال نفت به ونزوئلا را اقدامی مهم در سرپیچی از آمریکا توسط ایران دانست و تاکید نمود که انتقال نفت ایران به ونزوئلا نشان دهنده بی نتیجه بودن تحریم های آمریکاست.

واکنش ترامپ به انتقال نفت ایران به ونزوئلا چیست؟، مقام سابق کاخ سفید پیش بینی کرد

فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (1993 تا 1995) و استاد روابط بین الملل دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته ای و پیمان منع اشاعه هسته ای و جنگ تحقیق و آنالیز نموده است. وی در گفت وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص افزایش تنش ها در منطقه بیان نمود.

انتقال نفت ایران به ونزوئلا به دلایل انسان محبت آمیز صورت گرفته است

فرانک هیپل در ابتدا در خصوص ارسال نفت از ایران به ونزوئلا گفت: برخلاف بعضی ادعاها این اقدام می تواند به دلایل انسان محبت آمیز صورت گرفته باشد اینکه می گوییم انسان محبت آمیز به این دلیل است که مردم ونزوئلا با وجود داشتن منابع بزرگ نفت، ظاهراً تصفیه خانه های عملیاتی برای تبدیل آن به بنزین ندارند و با کمبود شدید بنزین برای مصارف روزانه و تامین نیازهای خود روبرو هستند. این نفت بنزین مردم را برای مدتی تامین می نماید و مردم از این اتفاق راضی هستند و یاری بزرگی برای مردم و دولت ونزوئلا محسوب می گردد.

ونزوئلا در شرایط تحریم ها مشتری خوبی برای نفت ایران محسوب می گردد

استاد روابط بین الملل دانشگاه پرینستون در ادامه بر فواید انتقال نفت به ونزوئلا برای ایران اشاره نمود و گفت: از سوی دیگر ونزوئلا مشتری خوبی برای ایران است، در زمانی که کشورها به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا از خرید نفت ایران منع می شوند، ونزوئلا گزینه خوبی برای خرید نفت این کشور محسوب می گردد و می تواند یاری بزرگی برای ایران در راستای فروش نفت و کسب درآمد محسوب گردد.

انتقال نفت ایران به ونزوئلا نشاندهنده بی نتیجه بودن تحریم های آمریکاست

وی در ادامه با تاکید بر بی نتیجه بودن تحریم ها گفت: این اقدام نشان دهنده بی نتیجه بودن تحریم ها و فشار علیه ایران است.

تهران به واشنگتن پیغام داد که راه سرپیچی از فشار را بلد است

فرانک هیپل اضافه نمود: این انتقال یک عمل نمادین است که نشان از توان خوب ایران برای سرپیچی از آمریکا و مقابله با فشارهای ایالات متحده دارد و نشان می دهد با تحریم ها و فشار ایران تسلیم نمی گردد و راه سرپیچی از فشار را بلد است. ایران با این انتقال خواست این پیغام را به آمریکا بدهد.

فعلا ترامپ با مسائل داخلی و کرونا درگیر است

این کارشناس برجسته در خاتمه گفت:تا به امروز نشانی از واکنش ترامپ به این موضوع دیده نشده البته فعلا ترامپ با مسائل داخلی و کرونا درگیر استولی امیدوارم ترامپ اصراری به تحرک خاصی درواکنش به این اقدام و تبادل نفتی نداشته باشد.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش ترامپ به انتقال نفت ایران به ونزوئلا چیست؟، مقام سابق کاخ سفید پیش بینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به انتقال نفت ایران به ونزوئلا چیست؟، مقام سابق کاخ سفید پیش بینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید