پژوهش کشورنیازمند بودجه، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است

به گزارش وبلاگ بهروز، وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: درفضای علمی کشور برای فعالیت های پژوهشی دارای نیروی توانمند هستیم و تنها خلاء در کار تحقیقاتی کمبود تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است، در حال حاضر دانشگاه ها به سختی به تأمین نیازهایشان می پردازند.

پژوهش کشورنیازمند بودجه، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بهروز با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش در فعالیت های دانشگاه های سراسر کشور، گفت: خوشبختانه در فعالیت های تحقیقاتی از نظر نیروی انسانی توانمند علمی، هیچ مسئله ای نداریم و در این رابطه تنها مسئله کار پژوهش در کشور موضوع کمبود تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است و در حال حاضر دانشگاه ها به سختی نیازهای خود را تأمین می نمایند.

حوزه پژوهش نیازمند تأمین منابع اقتصادی است

وی اضافه نمود: فعالیت در حوزه پژوهش در موقعیت زمانی کنونی نیازمند تأمین منابع اقتصادی است، باید بخشی از آن به وسیله انعقاد قرارداد با بخش های دولتی ، غیر دولتی و همکاری های پژوهشی به عنوان حمایت از تحقیقات انجام گردد.

سال جاری مقدار مختصری بودجه برای پژوهش اختصاص یافت

غلامی توضیح داد: بخش دیگری که در کار تحقیقاتی باید به آن توجه گردد لحاظ شدن منابع بودجه دولتی است که البته سال جاری مقدار مختصری اختصاص یافت که در حال حاضر پیگیر آن هستیم تا بتوانیم در اسرع وقت به دست دانشگاه ها برسانیم.

در حال کوشش هستیم تا بودجه بیشتری برای حوزه پژوهش دریافت کنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال کوشش هستیم تا بتوانیم برای سال آینده بودجه بیشتری را برای حوزه پژوهش دریافت کنیم تا نیازهای کار تحقیقاتی را به طور کامل تأمین کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پژوهش کشورنیازمند بودجه، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش کشورنیازمند بودجه، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید