5 راز درباره مهمانداران هواپیما که نمی دانستید

به گزارش وبلاگ بهروز، حقایقی که از خدمه هواپیما باید بدانید

در حال برنامه ریزی برای یک سفر خارجی هستید؟ پس احتمالا تا الان پروازتان را رزرو نموده اید یا حداقل درباره اینکه می خواهید به چه مقصد گردشگری ای بروید، فکر نموده اید. اگر قرار است با هواپیما سفر کنید خوب است قبل از آن نکاتی را بدانید، نکاتی درباره مهمانداران هواپیما. احتمالا تا الان با شنیدن نام مهمانداران هواپیما به یاد سرویس دادن و یاری به سرنشینان و همراهی آنها تا مقصد می افتاده اید اما حقایق جالبی درباره آنها وجود دارد که از وجود آنها بی اطلاعید! حقایقی جالب که خبرنگاران می خواهد با شما در میان بگذارد!

5 راز درباره مهمانداران هواپیما که نمی دانستید

فشردن دکمه زنگ: برترین راه برای اینکه به شما بگویند از شما متنفرند!

بزرگترین مسئولیت کاری شما چیست؟ اینکه مثلا یک مشتری مرتبا شما را دنبال کارهای جزیی و غیر جزیی بفرستد؟ دکمه زنگ برای مهمانداران هواپیما دقیقا به این معنا است. بهتر است که هیچ وقت در هیچ شرایطی آن را فشار ندهید. بد نیست بدانید مهمانداران هواپیما تقریبا هر 10 دقیقه یکبار از کنار صندلیتان رد می شوند (مگر در شرایط ضروری) پس بهتر است تا آن زمان کمی صبر کنید.

انعام دادن درست است یا نه؟

شرکت های هواپیمایی و شرکت های مهمانداری، انعام دادن به مهمانداران را به شدت منع نموده اند. بنابراین اگر انعام بدهید باید منتظر این باشید که حسابی در ذوقتان بزنند! اما اگر برای بار دوم اصرار کنید و تعدادی رسید پولی به آنها بدهید، از شما تشکر می نمایند و حتی ممکن است یک اسنک رایگان هم به شما بدهند.

وقتی که واقعا سرویس خوبی در هواپیما دریافت کنید، برترین کار فرستادن ایمیلی برای آن خط هواپیمایی و تشکر از آنها به خاطر سرویس دهی خوب در هواپیما به وسیله خدمه است. از این طریق شما واقعا می توانید به کار مهمانداران یاری کنید.

لبخند می زنند!

مهمانداران هواپیما، در حین فرایند استخدام شدن برا کارشان، به شدت تحت نظارت هستند و آموزش های جامع و کاملی را قبل از کار با عموم مردم می بینند. برای یک مهماندار هواپیما، لبخند زدن و یا گفتن آقا و خانم نه تنها ایده ای خوب است بلکه یک وظیفه کاری است. کافی است شما هم متقابلا لبخند بزنید و برای هر کاری این لبخند را حفظ کنید حتی موقع سوال پرسیدن. بعد، از لطفی که مهمانداران در حقتان می نمایند شگفت زده می شوید. گاهی برای شما یک فنجان اضافه قهوه برایتان می آورند، پتوی اضافه می دهند و… ممکن است با خودتان بگویید اینکه بدیهی است اما کافی است یک نگاه کوچک به بقیه مسافران بیندازید تا ببینید چند نفر از آنها این اصل را رعایت می نمایند.

شرایط خاص است؟ عشق را پراکنده کنید!

اگر دارید برای ماه عسل، یک جشن سالیانه یا یک مراسم خاص سفر می کنید، مهمانداران هواپیما هم مطمئنا دوست خواهند داشت کنار شما باشند و در شادی تان نقشی داشته باشند. اگر هم همراهتان بچه داشته باشید، مهمانداران بیشترین تلاششان را می نمایند تا برای شادی فرزندتان هم که شده اتاقک خلبانی را وقتی هواپیما فرود آمد به آنها نشان دهند. فقط کافی است با کمی خوشرویی از آنها درخواست کنید. هر کاری که می کنید فقط دکمه زنگ را فشار ندهید!

منبع: foxnews.com

منبع: الی گشت

به "5 راز درباره مهمانداران هواپیما که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راز درباره مهمانداران هواپیما که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید