اسپوتنیک: آلمان درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی را رد کرد

به گزارش وبلاگ بهروز، منابع خبری گزارش دادند دولت آلمان پیشنهاد آمریکایی ها برای پیوستن به ائتلاف دریایی در آب های جنوب ایران را رد نموده است.

اسپوتنیک: آلمان درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از منابع آلمانی گزارش داد دولت آلمان بعد از ظهر روز سه شنبه مخالفت خود را با درخواست واشنگتن برای پیوستن نظامیان این کشور به ائتلاف دریایی در آب های جنوب ایران اعلام نموده است.

وزارت امور خارجه آلمان بعد از ظهر سه شنبه طی بیانیه ای در واکنش به درخواست امروز دولت آمریکا برای پیوستن آلمان به ائتلاف دریایی در آب های جنوب ایران توضیح داد: آمریکا اخیراً پیشنهاد تشکیل یک نیروی نظارت دریایی در خلیج فارس را به تعدادی از متحدان خود از جمله آلمان ارائه نموده و خواهان مشارکت آنها شده است. دولت آلمان این پیشنهاد را آنالیز نموده اما هیچ قولی برای همکاری نداده است.

این بیانیه اضافه کرد: وزیر امور خارجه بارها تأکید نموده است که از نظر ما باید کاهش تنش ها و اقدامات دیپلماتیک در اولویت قرار گیرد. ما در حال مشورت با فرانسه و انگلیس هستیم. مشارکت در راهبرد فشار حداکثری آمریکا [علیه ایران] از نظر ما مردود است.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین ساعاتی پیش اعلام نموده بود که آمریکا به طور رسمی از آلمان، فرانسه و انگلیس خواسته است که به ائتلاف دریایی در آب های جنوب ایران بپیوندند.

پیش از این آنه گرت کرامپ-کارن بائر وزیر دفاع آلمان اعلام نموده بود دولت متبوعش تا زمانی که دقیقاً معین نشود هدف ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا چیست، در مورد پیوستن به این ائتلاف تصمیم نخواهد گرفت.

هفته گذشته نیز هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان تأکید نموده بود که کشورش با سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران همراهی نخواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اسپوتنیک: آلمان درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپوتنیک: آلمان درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید