عکس های شگفت آور از مرزهای مشترک میان کشورها

به گزارش وبلاگ بهروز، وب سایت روزیاتو: اهمیت مرزهای میان کشورها همواره مد نظر بوده است. تا آنجا که چهارشنبه گذشته، در آخرین مناظره انتخاباتی کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا نیز در مورد مرزهای آمریکا با سایر کشورها صحبت هایی شد.

عکس های شگفت آور از مرزهای مشترک میان کشورها

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه این دوره از انتخابات، بر کشیدن حصارهایی در مرزهای کشورش تاکید کرد و گفت: اگر مرزهای معینی نداشته باشیم، دیگر کشوری هم نداریم این در حالی است که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات بر اصلاحاتی بر قوانین مهاجرت را برشمرد.

تاریخ، سیاست و جمعیت از جمله عواملی هستند که می توانند بر شکل مرزهای جغرافیایی هر کشوری در سراسر دنیا تاثیرگزار باشند.

حصارهای مرز میان آمریکا و مکزیک در نزدیکی نُوگالِس ایالت آریزونای آمریکا

دراین نوشته 24 تصویر از مرزهای بین المللی کشورهای مختلف دنیا را بررسی خواهیم کرد. از مرزهایی با دیوار تا آنهایی که در مجاورت رودخانه قرار دارند، آنهایی که حصار دارند تا آنهایی که بدون حصار هستند. این تصاویر، مرزهای ذکر شده را در ساده ترین شکل ممکن به نمایش درآورده اند.

تصویری از ماهواره های ناسا را می بینیم. در بخش خشک سمت چپ تصویر هایتی را می بینیم و در سمت راست آن که سبزتر هم است، جمهوری دمینیکن را ملاحظه می کنید.

تنگه بِرینگ، از شرق سِوارد پِنینسولا آلاسکا را از چکوتسکی پلوستروف صربستان در غرب جدا می کند. در وسط این تصویر هم مرز بین آمریکا و روسیه با جزایر کوچک و بزرگ دوئیمِدز دیده می شود.

آبشار بسیار زیبای ایگوئاتسو در مرز میان ایالت پرانای برزیل و میسیونِس آرژانتین

حصار میان مرز آمریکا و مکزیک که در سمت راست تیجوانا در باجای کالیفرنیا و در سمت چپ آن سن دیِگویِ کالیفرنیا دیده می شود.

مرز میان آمریکا و مکزیک به منطقه ای ییلاقی به نام نُوگالِس در ایالت آریزونا منتهی می شود. بر اساس گزارشات بدست آمده از خبرگزاری آتلانتیک حصارها و جاده های این مرز تا کیلومترها در اطراف آن ادامه دارند.

مرز میان آمریکا و کانادا با حدود 5500 مایل، از طولانی ترین مرزهای دنیا و میان دو کشور به شمار می رود. آبشار نیاگارا این دو کشور را از هم جدا می کند. در سمت چپ تصویر کانادا و در قسمت بالایی سمت راست شکل، آمریکا واقع شده است.

در اتاق مطالعه کتابخانه هاسکِل، که عمدا هم در مرز میان دو کشور آمریکا و کانادا ساخته شده، خطی وجود دارد که بر روی کف این کتابخانه دیده می شود. کانادا و آمریکا به ترتیب در راست و چپ تصویر قرار گرفته اند.

مرز میان پاناما و کاستاریکا با یک پل که فقط یک لاین هم دارد، بر فراز رودخانه سیکائولا قرار گرفته. این پل عمدتا محل تردد ماشین ها، کامیون ها و عابران پیاده است.

این تصویر که حدود ساعت 11:55 دقیقه شب گرفته شده، منظره ای از مرز میان ایتالیا و فرانسه را نشان می دهد. نقاط روشن بالا تورینوی ایتالیا، لیون و مارسی فرانسه را نشان می دهند. مرز میان دو کشور هم در وسط تصویر دیده می شود.

در بارلِ ناسوا، از شهرهای جنوبی هلند، شاهد مرز میان بلژیک و هلند هستید.

برای معین شدن مرز میان هلند و بلژیک، خطی با علامت های معین بر روی بخشی از خیابان دیده می شود.

مرز میان دو کشور آلمان و هلند را با علامتی در مرکز فعالیت های تجاری یورودِ ملاحظه می کنید. صندوق پُست مربوط به هر کشور که نگهبانانی هم در کنار هرکدام با ملیت کشور مرتبط قرار گرفته اند را شاهدید. با این حال حدود یک هفته طول می کشد که یک نامه از یکی از این دو کشور به دیگری برسد.

در این جا هم مرز میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی را به ترتیب در پیاده روی سمت چپ و راست تصویر در شهر کوچک پِتیگوی ایرلند شمالی می بینید.

این عکس هم که توسط ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده، مرز میان دو کشور هند و پاکستان را به تصویر در آورده. این مرز با یک خط نارنجی رنگ به وضوح دیده می شود. نقطه های نورانی، برای تشخیص قاچاقچیان در مرز هند است.

در مرز واگا، مراسم رژه نظامی برگزار می شود که از سال 1959 میلادی تا کنون توسط نظامیان هندی و پاکستانی انجام می شود. همواره بر سر ادامه این رژه نظامی مناقشاتی وجود دارد. هر شب قبل از غروب آفتاب، در مرز واگا، پرچم ها به پایین می آیند که با این رژه همراه است.

ایستگاه فضایی بین المللی آنچه از مرزهای عراق در طول جنگ باقی مانده تصویری به دست آورده. در بخش بالای تصویر و در سمت راست، مرز بین ایران (در بالا) و عراق (در پایین) به صورت یک خط قطری نمایش داده شده.

تورخام، خط مرزی دوراند، مرز اصلی میان دو کشور افغانستان و پاکستان

حدود سه سال پیش، بلغارستان، در مزرهای میان کشور خود و ترکیه حصارهایی کشید. هدف از تعبیه این حصارها با سیم خاردارهایی در قسمت های فوقانی آن، جلوگیری از هجوم مهاجران از خاور میانه و شمال آفریقا به مرزهای این کشور بود.

تصویر دیگری از تورخام را می بینیم که یک سرباز در کنار دورازه آن دیده می شود. افغانستان، درست همان بنایی که در پس زمینه تصویر وجود دارد دیده می شود.

پلی به نام سوینسوند، که طاقی شکل هم است، استرومستد یعنی شهرداری سوئد را از هالدن، یعنی شهرداری نروژ جدا می کند. بر روی این پل خطی وجود دارد که در سمت راست آن، نروژ و در سمت چپ آن کشور سوئد قرار گرفته است.

مرز آنگلو اسکاتلند که مرز میان دو کشور اسکاتلند و انگلیس است، در مسافتی حدود 95 مایل، در فواصل میان بندر مارشل میدوز در سواحل شرقی و بندر سُلوِی در سمت غرب آن گرفته است.

پل به نام پل دوستی کره ای سینو که بر فراز رودخانه یالو، دو کشور چین و کره شمالی را از هم جدا می کند.

رودخانه گوادیانا، با طول 62 مایل دو کشور پرتغال و اسپانیا را از هم جدا می کند. در این جا تصویر نامعمولی از یک اداره پلیس در شهر کوچک ویلا ریل د سَن آنتونیویِ پرتغال را ملاحظه می کنید.منبع: برترین ها

به "عکس های شگفت آور از مرزهای مشترک میان کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های شگفت آور از مرزهای مشترک میان کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید