تایوان در حال تغییر نام سفارت دوفاکتوی خود در آمریکا است

به گزارش وبلاگ بهروز، تایوان امروز (شنبه) بیان کرد که در حال تغییر نام سفارت دوفاکتوی خود در آمریکا است.

تایوان در حال تغییر نام سفارت دوفاکتوی خود در آمریکا است

این اقدام از سوی دولت تایوان در میان روابط قوی بین این کشور با آمریکا در چند دهه گذشته صورت می گیرد.

وزارت خارجه تایوان در توییتی نوشت، شورای هماهنگی امور آمریکای شمالی به شورای تایوان برای امور ایالات متحده تغییر نام داده است. افزودن واژه تایوان احتمالاً از آن جهت بسیار مهم است که به نظر می رسد نشان می دهد که این شورا اساسا دیپلماتیک یا سیاسی نیست.

با وجود آنکه روابط رسمی دیپلماتیک آمریکا در سال 1979 و برای خوشایند پکن با تایوان سرد شد اما دو طرف روابط غیررسمی نزدیک با یکدیگر را حفظ کردند که در سال های اخیر بیشتر هم شد و از جمله آن می توان به قراردادهای نظامی اشاره نمود.

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در توییتی نوشت زمان آن رسیده تا اوضاع تغییر کند.

سفارت غیررسمی آمریکا در تایپه موسوم به مؤسسه آمریکایی در تایوان اخیراً به یک ساختمان بزرگ تر که برای این منظور ایجاد شده و در حومه پایتخت تایوان واقع شده است، نقل مکان داده شده است. آمریکا همچنین در حال آنالیز توافقات جدید تسلیحاتی با تایوان از جمله فروش جنگنده ها و تانک هاست.

چین که تایوان را جزئی از قلمروی خود می داند، مخالف روابط دیپلماتیک و نظامی بین تایپه و واشنگتن است و تهدید نظامی خود علیه این جزیره را افزایش داده به طوری که شیء جینپینگ، رئیس جمهوری چین در امسال میلادی اعلام نمود که کشورش استفاده از زور را در قبال تایوان رد نمی کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تایوان در حال تغییر نام سفارت دوفاکتوی خود در آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان در حال تغییر نام سفارت دوفاکتوی خود در آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید