شی جینپینگ سال نو میلادی را به همتای روس تبریک گفت

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از اسپوتنیک، شی جینپینگ رئیس جمهور چین با ارسال پیغام تبریکی برای ولادیمیر پوتین همتای روس، به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی، ابراز امیدواری کرد که دو کشور به همکاری های خود ادامه دهند.

شی جینپینگ سال نو میلادی را به همتای روس تبریک گفت

بنابر اعلام وزارت خارجه چین، شی در این پیغام اعلام نمود که 2022 سرآغاز تبادلات چین-روسیه در حوزه ورزشی خواهد بود حال آنکه دو کشور به تداوم ایجاد فصل تازهی در تاریخ دوستی دو کشور که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است، ادامه خواهند داد.

شی بعلاوه به حفظ تماس های صمیمی با پوتین در راستای راهنمایی روابط شراکت جامع و همکاری راهبردی دو کشور در عصر تازه تاکید نمود که این شامل ارتقای کیفیت و به روز رسانی همکاری ها در زمینه های متنوع می گردد.

این در حالی است که روز گذشته نیز وانگ ئی وزیر خارجه چین اعلام نمود که هر دو کشور روسیه و چین ضامن توسعه پایدار دنیای هستند و سلطه گرایی بعضی کشورها نمی تواند آنها را از میدان به در کند.

به گفته وی، هم پکن و هم مسکو می توانند نظم دنیای را تضمین و در برابر فشار کشورهایی که در پی هژمونی و سلطه در سراسر دنیا هستند مقاومت نمایند.

وانگ در این باره گفت: من به شدت معتقدم که اگر قدرت های بزرگ ما، چین و روسیه، در کنار یکدیگر بایستند و همکاری های خود را تقویت نمایند، نظم دنیای تزلزل ناپذیر و اصول دنیای غیرقابل انکار خواهد بود. هژمونیسم (سلطه گرایی) نمی تواند ما را شکست دهد.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اشاره به اینکه روسیه و چین منظره گسترده ای برای همکاری دارند، اعلام نموده بود که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در حال افزایش است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شی جینپینگ سال نو میلادی را به همتای روس تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جینپینگ سال نو میلادی را به همتای روس تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید