فراوری و پخش بیش از 7 هزار دقیقه برنامه در حوزه کتاب طی سال 1401 در لرستان

به گزارش وبلاگ بهروز، علی رضا شیروی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در لرستان، درباره عملکرد این مرکز در سال 1401 در حوزه کتاب و کتاب خوانی گفت: برنامه های کتاب محور لرستان در سه بخش خبری، مخاطبان رادیو و تلویزیون فراوری شده اند.

فراوری و پخش بیش از 7 هزار دقیقه برنامه در حوزه کتاب طی سال 1401 در لرستان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان با بیان اینکه در سال 1401، در واحد صدای این مرکز 5 هزار و 355 دقیقه برنامه از جمله سلام لُرسو، شونِشینی، صدای شهر، دِ ایواره تا آساره، کافه جوانی، چای داغ، موج مثبت و ... فراوری و پخش شده است، اضافه کرد: در برنامه آفتاب و مهتاب با توجه به اینکه این برنامه ویژه بچه ها است بیشتر به موضوع کتابِ کودک و تأثیر کتاب خوانی در تربیت بچه ها پرداخته شده است.

وی گفت: برنامه پیغام زاگرس نیز به موضوع آموزش مباحث فرهنگی و اخلاق سیاسی در قالب معرفی کتاب های این حوزه با برقراری ارتباط تلفنی با نویسندگان و مؤلفان مختلف در حوزه کتاب و کتاب خوانی پرداخته است.

شیروی با اشاره به اینکه برنامه چای داغ بروجرد به مباحث کتاب صوتی و دیجیتال، نهادهای متولی کتاب، معرفی کتاب های مفید، تقویت عادات کتاب خوانی، راهکارهای افزایش سرانه مطالعه کتاب، نشر و توزیع کتاب، کتاب و فرهنگ، آموزش سواد رسانه ای و کتابخانه ها می پردازد، اضافه کرد: در برنامه صدای شهر مهارت های کتاب خوانی، علمی کردن ورزش، شهر کتاب، معرفی شخصیت ها و نویسندگان معروف حوزه کتاب و ... مورد توجه قرار داده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان با اشاره به اینکه در بخش تلویزیون (سیما) هزار و 950 دقیقه برنامه کتاب محور فراوری و پخش شده است، اضافه کرد: این برنامه ها شامل بچه های لرستان، وایَک، لرستان در مسیر توسعه، حونه امید، مسابقه زنده تلفنی و ... بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه وایَک بیشتر به مباحث عادت کتاب خوانی، فرهنگ کتاب خوانی، تاثیر کتاب خوانی بر جامعه و افراد پرداخته است، اضافه کرد: برنامه بچه های لرستان به بحث فرهنگ کتاب خوانی و معرفی کتاب های مفید برای ترغیب بچه ها به خواندن کتاب پرداخته، بعلاوه برنامه های دیگر سیما بیشتر فرهنگ کتاب خوانی را با هدف بالا بردن سرانه مطالعه کتاب مورد توجه قرار داده اند.

شیروی گفت: 140 دقیقه خبر شامل گزارش و مصاحبه های خبری کتاب و کتاب خوانی همانند جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان، تجلیل از برگزیدگان کتاب سال، پوشش خبری سی امین دوره هفته کتاب، رونمایی از کتاب های منتشر شده ناشران استان، نشست های شاعران و نویسندگان استان، جلسات نقد و آنالیز کتاب در سال 1401 در لرستان فراوری و پخش شده است.

مدیرکل صدا و سیمای لرستان با بیان اینکه رسانه ها، تأثیر زیادی در شکل گیری باورها و نگرش های مخاطبان خود در زمینه اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی دارند و مردم همیشه از رسانه ها تاثیر پذیرفته اند اضافه کرد: در سال 1402 نیز برنامه های بیشتری با موضوع کتاب و کتاب خوانی در استان فراوری خواهد شد؛ هرچند ترویج و توسعه کتاب خوانی کاری نیست که یک دستگاه یا یک وزارتخانه بتواند به تنهایی انجام دهد و جزیره ای عمل کردن در این حوزه اثربخش نخواهد بود و احتیاج است همه دستگاه ها به فراخور وظایف خود در این حوزه کوشش بیشتری داشته باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فراوری و پخش بیش از 7 هزار دقیقه برنامه در حوزه کتاب طی سال 1401 در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و پخش بیش از 7 هزار دقیقه برنامه در حوزه کتاب طی سال 1401 در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید