خبرنگاران شرایط بیماری کرونا در لرستان به مرحله هشدار رسید

به گزارش وبلاگ بهروز، خرم آباد - خبرنگاران -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به انتقال سریع ویروس کرونا ،شرایط این بیماری در استان به مرحله هشدار رسیده است.

خبرنگاران شرایط بیماری کرونا در لرستان به مرحله هشدار رسید

محمود ثمینی شامگاه یکشنبه در جمع رسانه ها اضافه کرد: در عین حال طرح غربالگری به موقع و به خوبی در استان اجرا شد که با شناسایی شهروندان مشکوک و افراد خودمعرف، شناسایی های لازم انجام شد.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان گفت: در حال حاضر 236 نفر در استان بستری هستند و حدود 500 تخت نیر آماده شده و از مجموع 105 تخت آی سی یو (مراقبت های ویژه)نیز 50 تخت در اختیار مبتلایان به این بیماری است.

وی با اشاره به تجهیز 220 تخت نقاهتگاهی برای افراد مشکوک و ترخیص شده گفت: بسیاری از مردم با فرهنگ بالا با موضوع برخورد کرده و همکاری خوبی در کاهش تجمعات داشته اند که این اقدام تاثیر تازایی در کاهش چرخه ویروس دارد.

ثمینی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس ،چرخه نیروی انسانی است و این امر بیشتر در تجمعات اتفاق می افتد که با توجه به ظهور دیر هنگام علائم نهایی بیمار و انتقال سریع ویروس از اصناف خواهش کردیم با همکاری لازم این چرخه انتقال را محدود کنند ک که اقدامات مثبتی نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: این طرح از هشتم فروردین ماه شروع شده که بر اساس آن از ورود افراد غیر بومی به شهرهای مختلف جلوگیری می شود و برای انجام آن در لرستان 21 نقطه شناسایی شده که با 120 نیروی پلیس در سه شیفت اجرا می شود.

ثمینی ادامه داد: 49 هزار و 880 مورد بازدید از اصناف استان به عمل آمده که منجر به پلمب 2 هزار و 530 واحد متخلف و صدور یکهزار و 380 واحد شد که برخورد با اصناف قانون شکن همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه روز سیزده بدر خطر اپیدمی افزایش می یابد گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا، تمامی تفرجگاه ها، پارک ها و اماکن تفریحی تعطیل هستند و خودروهایی که در این اماکن پارک کنند طبق قانون اعمال جریمه خواهند شد.

تا 10 فروردین تعداد مبتلایان به کرونا و جان باختگان این بیماری در لرستان به ترتیب 680 و 48 نفر بوده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شرایط بیماری کرونا در لرستان به مرحله هشدار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط بیماری کرونا در لرستان به مرحله هشدار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید