رسوایی یک تلفن همچنان ادامه دارد، بن سلمان و پوتین نگران افشای مکالمات

به گزارش وبلاگ بهروز، ایسنا نوشت: کاخ سفید برای اعمال محدودیت در آزادی دسترسی به مکالمه های تلفنی ترامپ با ولیعهد عربستان و رئیس جمهوری روسیه کوشش می نماید.

رسوایی یک تلفن همچنان ادامه دارد، بن سلمان و پوتین نگران افشای مکالمات

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی به نقل از گزارش شبکه های تلویزیونی آمریکایی، کاخ سفید برای اعمال محدودیت در دسترسی آسان به مکالمه های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز کوشش می نماید.

یک منبع مطلع از این موضوع اظهار داشت که با درخواست های تعدادی از مسؤولانی که قرار بود به نسخه ای از مکالمه ترامپ و بن سلمان دست یابند مخالفت شد و متن مکالمه بعد از خاتمه آن به صورت عمومی منتشر نشد.

این منبع اظهار داشت که این مکالمه شامل صحبت درباره منافع امنیتی قومی حساس نیست.

تعدادی از مسؤولان کاخ سفید که از این مکالمه اطلاع دارند از این مساله ابراز نگرانی نموده اند که ترامپ از پستش برای دستیابی به دستاوردهای سیاسی شخصی استفاده می نماید.

معین نیست که مسؤولان متن مکالمه های تلفنی ترامپ با بن سلمان و پوتین را در همان سیستم های کامپیوتری که نسخه مکالمه رئیس جمهوری اوکراین ذخیره شده، ذخیره نموده اند یا خیر.

این خبر بعد از آن منتشر شد که یک افشاگر اظهار داشت که کاخ سفید برای از بین بردن نسخه مکالمه تلفنی بین ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین درباره تحقیقات درخصوص جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق کوشش نموده است.

این رسوایی جدید که کاخ سفید را لرزانده روز پنج شنبه با انتشار اتهامات جدیدی علیه ترامپ مبنی بر اینکه خواهان مداخله اوکراین در کمپین انتخاباتی برای انتخاب مجددش در سال 2020 بوده و نیز اتهاماتی علیه اطرافیانش که کوشش داشته اند این اقدام را مخفی نگه دارند بالا گرفت.

400 روز قبل از انتخابات آمریکا، رئیس جمهوری با تهدید تدابیری برای استیضاح روبه رو است که فرصت های موفقیتش در انتخابات را کمتر می نماید و بدترین بحران در دوره ریاست جمهوری او محسوب می گردد.

به نظر می رسد ترامپ از آنچه به وجود آمده به عنوان نکته یاد نموده و اکنون تحت بدترین تعقیب موهومات در تاریخ آمریکا قرار گرفته است. او دموکرات ها را متهم نموده که مانند دزدان دریایی عمل می نمایند. وی افزوده است: باید جلو آنها را گرفت.

اما مخالفان، ترامپ را به رهبر مافیا تشبیه کردند و از متن شکایت منتشر شده برای متهم کردن کاخ سفید جهت سرپوش گذاشتن بر رسوایی استفاده می نمایند.

این رسوایی ناشی از تماس تلفنی دو ماه قبل (ماه ژوئیه) بین ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی اش است. ترامپ از زلنسکی خواسته بود تحقیقاتی را حول هانتر بایدن پسر جو بایدن دموکرات و معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا انجام دهد که رقیب انتخاباتی او در 2020 است.

ترامپ در این مکالمه تأکید کرد که صحبت های زیادی درباره پسر جو بایدن وجود دارد و بایدن جلوی دادستانی را گرفته است.

این شکایت افشاگر نشان داده که مکالمه تلفنی یا نشست میان دو رئیس جمهوری در آینده بر این مساله متمرکز خواهد بود که آیا رئیس جمهوری اوکراین آماده بازی با توپ است.

ترامپ روز پنج شنبه توییت کرد: رئیس جمهوری اوکراین گفت من او را برای اقدام هیچ کاری تحت فشار قرار ندادم، هیچ شهادتی بهتر از این نمی تواند باشد.

همچنین روز گذشته سخنگوی کرملین در پی رسوایی ناشی از افشای مکالمات تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین به کنایه ابراز امیدواری کرد واشنگتن مکالمات رئیس جمهور آمریکا و همتای روسش را منتشر نکند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه روز آدینه در جمع وبلاگ بهروز در پاسخ به سوالی درباره افشای تماس تلفنی ترامپ و رئیس جمهور اوکراین گفت، افشای چنین مکالمه ای یک اقدام دیپلماتیک عادی نیست.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "رسوایی یک تلفن همچنان ادامه دارد، بن سلمان و پوتین نگران افشای مکالمات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی یک تلفن همچنان ادامه دارد، بن سلمان و پوتین نگران افشای مکالمات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید