رژیم های لاغری که به راحتی می توان از آنها پیروی کرد

به گزارش وبلاگ بهروز، رژیم های غذایی بسیاری با هدف کاهش وزن وجود دارند. آیا در انتخاب رژیم درست و راحت جهت پیروی دچار سردرگمی شده اید؟ نگران نباشید، این مقاله در خصوص رژیم هایی آسان و در عین حال تأثیرگذار راهنمایتان می نماید...

رژیم های لاغری که به راحتی می توان از آنها پیروی کرد

مترجم: حمید وثیق زاده

منبع: راسخون

رژیم های غذایی بسیاری با هدف کاهش وزن وجود دارند. آیا در انتخاب رژیم درست و راحت جهت پیروی دچار سردرگمی شده اید؟ نگران نباشید، این مقاله در خصوص رژیم هایی آسان و در عین حال تأثیرگذار راهنمایتان می کند...

رژیم های لاغری که به راحتی می توان آنها را دنبال کرد

بیشتر افراد از یک رژیم غذایی برای کاهش وزن پیروی می نمایند. مهم نیست که برای کاهش وزن مؤثر، چه رژیمی را انتخاب می کنید، بلکه مهم آن است که به خودتان گرسنگی ندهید. مواد غذایی سرخ نموده و شیرین را با غذاهای سالم جایگزین کنید و از چند برنامه رژیمی آسان برای کاهش وزن پیروی کنید. جهت سرعت بخشیدن به کاهش وزن، می توانید به همراه برنامه رژیمی، یک تمرین ورزشی را دنبال کنید.

برنامه های رژیمی آسان جهت پیروی

پیروی از یک رژیم لاغری می تواند کاری کاملاً سخت باشد. چنانچه هدفتان کاهش وزن است، پس رژیمهای آسان زیر به شما یاری خواهد نمود.

رژیم لاغری با تغییر کالری (Calorie-shifting Diet)

رژیم غذایی لاغری با تغییر کالری ساده ترین و یکی از مؤثر ترین رژیمهای غذایی در میان رژیمهای غذایی آسان است. به اعتقاد بسیاری از افراد، این رژیم به اسم آسان ترین رژیم لاغری در دنیا اعلام شده است. برنامه رژیم لاغری با تغییر کالری با این فرض عمل می کند که این رژیم سوخت و ساز بدن را به طریقی دچار سردرگمی نموده، به طوریکه شما کالریهای بیشتری را می سوزانید. چنانچه این رژیم به درستی دنبال گردد، آنگاه شخص می تواند در حدود 10 پوند (معادل 536ر4 کیلوگرم) در یک دوره 2 هفته ای از وزن خود کم کند.

ضروری است که شخص، هنگامی که از این رژیم لاغری پیروی می کند، مراقب اندازه جذب و مصرف کالری باشد. هر روز حداقل 4 وعده کامل غذایی یا بیشتر مصرف کنید و مهمتر از همه، مطمئن شوید که این غذاها، دارای مقادیر متفاوت کالری باشند. با این حال، هیچ میان وعده ای (تنقلات) در این رژیم غذایی مجاز نمی باشد. حداقل 3 لیتر آب بنوشید، زیرا نوشیدن اندازه زیادی آب، بدن را از مسمومیت حفظ خواهد نمود. این کار اندازه بالای سوخت و ساز را حفظ نموده و به هضم سریع غذا یاری می کند. با خوردن غذاهایی با ارزش مختلف کالری ، بدن واکنش منحصر به فردی را آغاز نموده و آنجاست که اندازه سوخت و ساز خود را افزایش می دهد، که این کار به سوزاندن چربی با سرعت بیشتری یاری خواهد نمود. می توانید این رژیم غذایی را به تنهایی انجام داده و یا از یک متخصص تغذیه یاری بگیرید.

رژیم غذایی اتکینز (Atkins Diet)

این رژیم غذایی بسیار محبوب بوده و در زمره برنامه های رژیمی آسان جهت کاهش وزن به تعداد می آید. بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات احتیاج دارد. در رژیم غذایی اتکینز، هیچ مصرف کربوهیدراتی وجود ندارد و در نتیجه، بدن برای فراوری انرژی آغاز به استفاده از چربی های ذخیره شده نموده و بنابراین، شخص آغاز به از دست دادن وزن می کند. رژیم اتکینز چهار مرحله دارد: مرحله مقدماتی، کاهش وزن مداوم، مرحله پیش نگهدارنده و مرحله مادام العمر.

رژیم غذایی سوپ کلم (Cabbage Soup Diet)

این رژیم غذایی در میان افرادی که قصد کم کردن وزن دارند، بسیار محبوب است و به مدت 7 روز دنبال می گردد. این رژیم غذایی، به طور بدیهی همراه با سوپ کلم، شامل مصرف اندازه زیادی میوه و سبزی می باشد. اگر از رژیم غذایی سوپ کلم پیروی می کنید، پس انتظار می رود میوه هایی مانند، هندوانه در روز اول و موز در روز چهارم، همراه با سوپ کلم بخورید.

رژیم شاخص قند خون پایین (Low Glycemic Index Diet)

این رژیم غذایی به خصوص برای زنان و افراد مبتلا به دیابت مفید است. این رژیم غذایی به کاهش وزن به شیوه ای بی خطر و آسان یاری می کند. زنانی که مشکل چربی در ران و شکم خود دارند، به راحتی می توانند با پیروی از رژیم شاخص قند خون پایین، از شر چربی رها شوند. این رژیم لاغری روزانه در حدود 1100 کالری فراهم می سازد و موجب کاهش گرسنگی با ترکیب پروتئین بدون چربی و کربوهیدراتهای با قند پایین می گردد.

رژیم غذایی زون (Zone Diet)

رژیم غذایی زون، رژیمی است سالم که مواد غذایی خاصی را توصیه نمی کند، در حالی که مصرف مواد غذایی دیگر را محدود می کند. قانون تبعیت از این رژیم غذایی مصرف 30% پروتئین، 30% چربی و40% کربوهیدرات می باشد. این رژیم غذایی سطح نرمال هورمونی بدن را حفظ نموده و تا حد زیادی به کم کردن وزن یاری می کند.

رژیم غذایی ساحل جنوبی (South Beach Diet)

این رژیم غذایی برای افرادی که در پی راهی جهت کاهش سریع وزن خود هستند، بسیار عالی است. در این رژیم غذایی چربی ها و کربوهیدراتها، به اسم چربی ها و کربوهیدرات های خوب و بد دسته بندی می شوند. چنانچه این رژیم را دنبال می کنید، پس ضروری است چربی ها و کربوهیدراتهای ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید و مصرف کربوهیدراتها و چربی های سالم را افزایش دهید.

رژیم سم زدایی آسایی بِری (Acai Berry Detox Diet)

این رژیم، یک رژیم غذایی سم زدا است که اخیراً معروفیت زیادی پیدا نموده. آسای بری شامل مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب ضروری و فیبر می باشد. این رژیم، یکی از برنامه های رژیمی آسان بوده که هر کسی می تواند آن را دنبال کند. این رژیم غذایی عملکرد دستگاه گوارش بدن را بهبود می بخشد و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. با این حال، این رژیم لاغری راه حلی برای کاهش وزن طولانی مدت نیست.

رژیم غذایی مدیترانه ای (Mediterranean Diet)

این رژیم در زمره 3 رژیم برتر از نظر سالمترین رژیمهای غذایی در دنیا در نظر گرفته شده است. این رژیم غذایی در بیشتر کشورهای اروپایی بسیار محبوب می باشد. رژیم غذایی مدیترانه ای از جهت دنبال کردن، ساده بوده و براحتی می توان آن را پیگیری کرد. در این رژیم غذایی فرد بایستی اندازه زیادی میوه و سبزیجات مصرف کند. بعلاوه اندازه کمی ماهی، غلات، حبوبات، غلات، ماست، روغن زیتون و پنیر مصرف کند.

تمامی این موارد بعضی از برنامه های رژیم غذایی رایگان و آسان جهت پیروی است. بدون در نظر گرفتن برنامه رژیم غذایی که انتخاب می کنید، حتماً اندازه زیادی آب بنوشید. از دست دادن وزن آسان تر و سریع تر خواهد بود در صورتیکه همراه با رژیم غذایی، به طور منظم هم ورزش نموده و خواب مورد احتیاج بدن خود را تأمین کنید.

منبع: راسخون

به "رژیم های لاغری که به راحتی می توان از آنها پیروی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم های لاغری که به راحتی می توان از آنها پیروی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید