نشست خبری شاد ناشاد برگزار گردید، 21 درصد دانش آموزان از شاد محرومند

به گزارش وبلاگ بهروز، یکی از امکاناتی که به شاد اضافه شده است، برگزاری کلاس های آنلاین تصویری است و امروز هم قرار شد که اولین نشست مسؤول شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) برگزار گردد و نکته جالب اینکه این نشست در شاد برگزار نشد.

نشست خبری شاد ناشاد برگزار گردید، 21 درصد دانش آموزان از شاد محرومند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ بهروز، شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) 21 فروردین سال جاری رونمایی شد و از آن موقع تا به امروز، راستا پرفراز و نشیبی را طی کرد تا بتواند امکان آموزش مجازی را برای دانش آموزان فراهم کند.

اما شاد در روزهای ابتدایی اجرا با مسائل فراوانی همراه بود که این مسائل موجب شد تا گلایه های متعددی نسبت به شاد وجود داشته باشد اما آموزش و پرورش وعده داد که این مسائل در نسخه جدید شاد رفع شده است و از این نسخه جدید هم 13 شهریور رونمایی شد.

یکی از امکاناتی که به شاد اضافه شده است، برگزاری کلاس های آنلاین تصویری است و وعده داده شد که امکان برگزاری کلاس های درس دانش آموزان به صورت تصویری و آنلاین فراهم شده است؛ امروز هم قرار شد که اولین نشست مسؤول شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) برگزار شود و نکته جالب اینکه این نشست در شاد برگزار نشد. به عبارت دیگر در روزی که تهران با مسائل شیوع کرونا دست و پنجه نرم می نماید و بعضی مراکز هم تعطی اعلام شده و به عبارتی تهران نیمه تعطیل بود، نشست خبری شاد حضوری برگزار گردید.

نکته حائز اهمیت این موضوع این است که دستگاه تعلیم و تربیت که روی شاد سرمایه گذاری نموده و هر روز اخبار جدیدی از امکانات نوین آن ارائه می دهد، چطور نمی تواند یک نشست خبری را در شاد برگزار کند؟ و چگونه سامانه ای که این امکان را ندارد، می تواند برای میلیون ها دانش آموز کلاس درس برگزار کند؟!

سید حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسؤول شبکه شاد درباره فعالیت این شبکه گفت: با بیان اینکه سه نوع خدمت در شاد ارائه می شود گفت: در شاد خدمات به سه بخش تقسیم می شود؛ بخش خدمات پایه و عمومی است که همان آموزش است و به همه دانش آموزان عرضه می شود؛ بخش دوم، ارزش اضافه کرده است که مشارکت بخش خصوصی است و بخش سوم نیز فعالیت های فوق برنامه اعم از ورزشی، سرگرمی و امور پرورشی است.

وی با بیان اینکه 11 میلیون و 408 هزار دانش آموز در سامانه شاد احراز هویت شده اند و به عبارت دیگر 62.58 درصد دانش آموزان در شاد هستند، ادامه داد: 100 هزار و 999 مدیر مدرسه و 647 هزار و 814 معلم هم عضو شاد هستند؛ همچنین سهم شاد از فضای مجازی 80 درصد و سهم نرم افزارهای دیگر 20 درصد است همچنین از 11 میلیون و 408 هزار دانشآموز که در شاد هستند، 20 درصد فعالیت نمی نمایند یعنی دانش آموزی که فعالیت کمتر از پنج ساعت در هفته در شاد داشته است.

الحسینی با اشاره به اینکه حدود 3.5 میلیون دانش آموز فاقد ابزار هوشمند هستند یا دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: سهم محرومیت از شاد، 3 میلیون و 200 هزار نفر است یعنی 21 درصد دانش آموزان را شامل می شود و این اختلاف 300 هزار نفری به دانش آموزانی برمی شود که از ابزار هوشمند قرضی استفاده نموده اند.

مسؤول شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) با بیان اینکه 200 نفر در مرکز پاسخگویی تلفنی به سؤالات و مسائل مخاطبان پاسخ می دهند، اظهار کرد: مسائل شاد شامل 10 درصد کندی ورود، عادت سنتی 10 درصد، اشکالات نرم افزاری 10 درصد، عدم دسترسی به ابزار مناسب 10 درصد، عدم مدیریت برنامه ریزی و ترافیک 10 درصد، آشنایی کم مدیران 10 درصد و کندی سرعت 15 درصد و ورود به بانک اطلاعات پایه سناد 20 درصد است.

وی اضافه کرد: استفاده از شاد برای همه کاربران یعنی معلمان و دانش آموزان رایگان است و دستور ریاست جمهوری است. آموزش و پرورش پیگیر است و هرگونه شکایتی وجود داشته باشد کاربران می توانند با 195 تماس گرفته و موارد را مطرح نمایند.

الحسینی درباره خدمات اضافه کرده شاد نیز اظهار کرد: خدمات اضافه کرده شاد که برودی فعال می شود شامل فعالیت های نرم افزاری، محتوایی، انواع فیلم و سرگرمی است که توسط بخش های غیردولتی که محتوای ارزنده مطابق استانداردهای ما فراوری کند ارائه می شود و ما از آن استقبال می کنیم اما اجازه فعالیت های موسسات کنکوری را در این فضا نمی دهیم و حساسیت وجود دارد که این شبکه امن و صرفا برای تعلیم و تربیت باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نشست خبری شاد ناشاد برگزار گردید، 21 درصد دانش آموزان از شاد محرومند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست خبری شاد ناشاد برگزار گردید، 21 درصد دانش آموزان از شاد محرومند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید