هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها

به گزارش وبلاگ بهروز، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای نسبت به سیلابی شدن مسیل ها در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور هشدار داد.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها

به گزارش وبلاگ بهروز در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است:سامانه بارشی فعالی از امروز (23 فروردین) وارد کشور شده است و طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (24 تا 26 فروردین) در کشور فعال خواهد بود. پیامد ورود این سامانه در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق مستعد، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابرعمومی خواهد بود.

این شرایط جوی فردا (24 فروردین) در مناطق مرکزی و جنوبی بوشهر، جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق خراسان جنوبی، شمال خراسان شمالی، هرمزگان و جزایر آن، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، یکشنبه (25 فروردین) در شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و جزایر آن، سیستان و بلوچستان، شرق فارس، جنوب اصفهان، شرق یزد و دوشنبه (26 فروردین) تا اواسط روز در شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال شرق هرمزگان، شمال و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

با توجه به پیش بینی بارش شدید و رگباری آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی و لغزندگی جاده ها در این مناطقبه هموطنان ، سازمان های ذیربط توصیه می گردد، تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی اتخاذ نمایند.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور اطلاعیه ای آورده است:روزهای شنبه، یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه (24 تا 26 فروردین)خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب نفوذ سامانه بارشی فعال، مواج و طوفانی خواهد بود. طی این مدت ارتفاع موج بویژه در خلیج فارس و دریای عمان بین 1.5 تا بیش از دو متر برآورد می گردد. از این رو توصیه می گردد طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید