ورود سامانه بارشی نو به کشور از چهارشنبه

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام احتمال وقوع کولاک برف در ارتفاعات تهران در انتها هفته از ورود سامانه بارشی نو از اواخر چهارشنبه به کشور اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی نو به کشور از چهارشنبه

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بهروز، آقای امین حسین نقشینه گفت: امروز در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، بعضی نقاط خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید رخ خواهد داد. فردا در جزایر تنگه هرمز، نقاطی از کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق اتفاق افتاده و در سایر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار را انتظار داریم. امروز و فردا تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است و در شهر های صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

وی ادامه داد: چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران شروع خواهد شد. پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه نوار غربی، دامنه جنوبی البرز، بوشهر، اصفهان و قم را فرا می گیرد. در این روز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش ها در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز شروع خواهد شد.

وی اضافه نمود: پنجشنبه و آدینه 7 تا 9 درجه کاهش دما در شمال غرب و سواحل شمالی رخ می دهد و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. آدینه در سواحل شمال کشور و دامنه های زاگرس، دامنه های جنوبی البرز، و بعضی نقاط مرکز، شرق و شمال شرق بارندگی به صورت باران و در منطقه ها سردسیر و مرتفع به صورت برف همراه با وزش باد شدید به وقوع خواهد پیوست.

نقشینه گفت: شنبه بارش ها به شرق و شمال شرق کشور محدود شده و این سامانه بارشی به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد. فردا و چهارشنبه در شمال غرب و سواحل شمالی با وزش باد های جنوبی افزایش نسبی دما در حدود 5 تا 7 درجه سانتی گراد رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: تهران امروز و دو روز آینده غبارآلود و پنجشنبه همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود. پنجشنبه به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش باران به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و در شب بر شدت وزش باد در تهران اضافه نموده می گردد. منطقه ها شمالی استان بارش باران و برف را شاهد بوده و در ارتفاعات احتمال کولاک برف وجود دارد. صبح آدینه بارش ها به صورت برف و باران همراه با کاهش دما ادامه پیدا می نماید. امروز نیز بیشینه دما در تهران 15 درجه و کمینه دما 7 درجه سانتی گراد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ورود سامانه بارشی نو به کشور از چهارشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی نو به کشور از چهارشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید