وقتی اجبار فدراسیون به اعتبار والیبال لطمه می زند!

به گزارش وبلاگ بهروز، ناصر شهنازی می گوید با اینکه تعیین بود تیم سیرجان در جام باشگاه ها نتیجه نمی گیرد اما اعزام شد و نباید اینگونه به اعتبار والیبال خدشه وارد کرد.

وقتی اجبار فدراسیون به اعتبار والیبال لطمه می زند!

به وبلاگ بهروز، تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های جهان شرکت کرد و با دو شکست پیاپی از دور رقابت ها حذف شد. این تیم در شرایطی راهی جام باشگاه هاب جهان شد که اوضاع خیلی خوبی نداشت و حتی سعید رضایی مربی سیرجان هم اعلام نموده بود، تمایلی به اعزام ندارند و به علت اجبار فدراسیون راهی می شوند. از طرفی، حواشی مختلفی هم در خصوص انتخاب بازیکن برای قرار گرفتن در ترکیب سیرجان به وجود آمد.

ناصر شهنازی، مربی والیبال در گفت وگو با وبلاگ بهروز به این نکته اشاره نمود که نباید تحت هر شرایطی در مسابقات شرکت کرد و ادامه داد: حضور در میادین بین المللی اعتبار خوبی برای والیبال کشور است و نمی توان منکر آن شد اما بحث، بحث نوع و کیفیت حضور است. در آیین نامه، بندهایی داریم که بازیکنان فصل گذشته یک تیم را ملزم به بازی در تیم سابق خود می نماید. فکر نمی کنم در هیچ کجای جهان این اتفاق بیفتد و این برای ما اصلا خوب نیست، یعنی جنبه ورزشی ندارد و این بندها باید درست شوند. در کنار آن وقتی مطمئنیم که نمی توانیم در مسابقات نتیجه مطلوبی بگیریم، نباید تیم اعزام کنیم چون شرکت در مسابقات جدای از اینکه اعتبار جهانی داد، گاهی آن اعتبار را خدشه دار می نماید و باشگاه و تیم را در شرایط سختی قرار می دهد. محتمل است مسئولان نسبت به آن تیم دلزده شوند، در نتیجه باید در این موارد درست و معقولانه عمل کنیم و برخورد ما به گونه ای باشد که باعث دلزدگی جامعه والیبال، مسئولان و تیم ها نشویم اما متاسفانه این اتفاقات افتاد.

او با بیان اینکه آیین نامه والیبال ایران در خیلی از موارد ایراد دارد، اضافه کرد: برای مسابقاتی که نتایج آن از قبل معین بود، لیگ را تعطیل کردیم و خیلی از تیم ها متضرر شدند. علاوه بر این خیلی از بازیکنان سال گذشته را به اجبار با این تیم فرستادیم. این مسائل در نتیجه آیین نامه نادرست اتفاق می افتد و در کنارش هم تبصره هایی می گذارند که قانون گریزی باشد.

شهنازی در پاسخ به این سوال که فدراسیون در ماجرای اعزام تیم سیرجان، والیبال را دچار حاشیه کرد؟ گفت: بله در این مدت هجمه زیادی علیه فدراسیون والیبال به راه افتاد که می توانست اتفاق نیفتد، یعنی اگر موضوع درست مدیریت می شد و زودتر اعلام عدم حضور می کردند، احتمال داشت این حاشیه ها پیش نیاید. ناخواسته اتفاقاتی می افتد که هجمه هایی علیه فدراسیون ایجاد می گردد و این برای والیبال ما خوشایند نیست. این موضوع تیم ها را هم دچار حاشیه کرد و نسبت به این موضوع حساسیت داشتند.

او به لزوم داشتن اتحادیه باشگاه ها در والیبال اشاره و اعلام کرد: مهمترین بحث این است که ما اتحادیه باشگاه ها نداریم. چند سال است که می گوییم و گوش شنوایی وجود ندارد. باشگاه های ایران هیچ دخل و تصرفی در برنامه ها و آینده خود ندارند، بلکه فدراسیون والیبال و سازمان لیگ برای باشگاهی که میلیاردها تومان هزینه می نماید، تصمیم می گیرند، درحالی که باید اتحادیه باشگاه ها داشته باشیم و در خصوص برگزاری مسابقات، نوع برگزاری و حتی حضور در میادین بین المللی تصمیم بگیرند. باید برای تصمیم گیری از خرد جمعی استفاده گردد اما صورت خوشایندی ندارد که دو نفر برای باشگاهی که حداقل 5 - 6 میلیارد تومان هزینه می نماید، تصمیم بگیرند. بنابراین باید اتحادیه باشگاه ها داشته باشیم، از افراد دلسوز استفاده کنیم و به باشگاه ها فرصت تصمیم گیری برای خودشان را بدهیم چون نیازی به وکیل وصی ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وقتی اجبار فدراسیون به اعتبار والیبال لطمه می زند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی اجبار فدراسیون به اعتبار والیبال لطمه می زند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید