ویدئو، مهم ترین دستاوردهای پژوهشگاه رویان در سال 98، رویکرد تحقیقات آینده چیست؟

به گزارش وبلاگ بهروز، مأموریت پژوهشگاه رویان علاوه بر درمان ناباروری، توسعه علم و ارایه خدمت در زمینه زیست شناسی و پزشکی تولیدمثل، سلول بنیادی و زیست فناوری برای برطرف احتیاج کشور است، دستاوردهای رویان در سال 98 و جهت گیری آینده این مجموعه در این گزارش ارائه شده است.

ویدئو، مهم ترین دستاوردهای پژوهشگاه رویان در سال 98، رویکرد تحقیقات آینده چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بهروز، پژوهشگاه رویان نزدیک به 30 سال پیش با هدف پژوهش و آموزش در زمینه ناباروری و ارائه درمان به زوج های نابارور در ذیل مجموعه جهاد دانشگاهی تاسیس شد.

ویدئوی زیر گزارشی از اهم فعالیت های رویان در سالی که گذشت و جهت گیری آینده این مجموعه در تحقیقات را ارائه می دهد.

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بهروز مهم ترین فعالیت های اخیر پژوهشگاه رویان را این طور توضیح می دهد: رویان علاوه بر درمان ناباروری، رویان به عرصه های علمی دیگر از جمله سلول های بنیادی، پزشکی فراوری مثل و زیست فناوری هم وارد شده است و تا به امروز نتایج تحقیقات رویان در زمینه سلول درمانی در درمان بیماری های مربوط به استخوان، غضروف، پوست، چشم و سیستم عصبی موثر بوده است.

وی گفت: همچنین موضوعات مربوط به بیوتکنولوژی از دیگر موضوعاتی است که در رویان دنبال می گردد و بیشتر در زمینه دامپروری کشور از جمله همانندسازی حیوانی که در معرض انقراض بود و ایجاد نسل های خوب دامیکاربرد دارد.

به گفته شاهوردی، رویان اخیرا مطالعه روی سرطان و دیابت را هم شروع نموده است. مطالعه سرطان در رویان با تمرکز بر سلول بنیادی سرطان زا انجام می گردد که سلول های بنیادی یکی از علل سرطان هستند و شناسایی این سلول ها به پیشگیری از بروز سرطان یاری می نماید. بیماری دیابت هم یک بیماری مربوط به سبک زندگی صنعتی شهری است و به دلیل احتیاج که در جامعه امروز شایع شده پژوهشگاه رویان به درمان دیابت هم ورود نموده است.

رئیس پژوهشگاه رویان تاکید می نماید: تحقیقات آینده در رویان روی پزشکی آینده یا پزشکی بازساختی است که به جای دارو از سلول و بافت بدن برای ترمیم زخم و درمان بیماری استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ویدئو، مهم ترین دستاوردهای پژوهشگاه رویان در سال 98، رویکرد تحقیقات آینده چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، مهم ترین دستاوردهای پژوهشگاه رویان در سال 98، رویکرد تحقیقات آینده چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید