پمپئو خطاب به پکن: پنهان کاری شما جهان را در معرض مرگ قرار داده است

به گزارش وبلاگ بهروز، ایسنا نوشت:وزیر خارجه آمریکا به شدت از نحوه مدیریت کروناویروس توسط چین انتقاد کرد و گفت: حزب حاکم کمونیست این کشور هنوز هم از ارائه اطلاعات مورد نیاز برای جلوگیری از ابتلای بیشتر به کرونا در جهان دریغ می کند.

پمپئو خطاب به پکن: پنهان کاری شما جهان را در معرض مرگ قرار داده است

خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با برنامه رادیویی دیده بان واشنگتن بار دیگر اتهامات سابق علیه پکن را تکرار کرد و گفت، چین از اشتراک اطلاعات درباره این ویروس امتناع می کند که این خطراتی را برای سراسر جهانیان به وجود آورده و زندگی هزاران نفر را در معرض خطر قرار داده است.

وی ادامه داد: نگرانی من از این جهت است که این لاپوشانی و این اطلاعات غلط که حزب کمونیست چین در آن دخیل است و هنوز هم از ارائه اطلاعات مورد نیاز برای جلوگیری از ابتلای بیشتر به کروناویروس یا اطلاعاتی درباره عود مجدد این بیماری ویروسی امتناع می کند، جان افراد بیشتری را در سطح جهان در معرض خطر قرار دهد.

با وجود آنکه پمپئو، چین را به شدت مورد انتقاد قرار داده از اشاره به اینکه این ویروس، ویروس چینی یا ویروس ووهان است، اجتناب کرد؛ برچسبی که وی پیشتر از آن استفاده کرده و باعث خشم چین شده بود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اضافه کرد: زمان برای متهم کردن متقابل خواهد رسید اما در حال حاضر این مساله برای جهان اهمیت دارد که بداند دقیقا چه اتفاقی می افتد. این یک بحران جهانی است و ما باید مطمئن شویم که تا به امروز همه کشورها درباره آن شفاف عمل کرده و اطلاعات واقعی را به اشتراک گذاشته اند چون این مساله برای جامعه جهانی و نظارت بهداشت جهانی و کارمندان در زمینه بیماری های عفونی مهم است که بتوانند مداوای همه جانبه این بیماری را آغاز کنند.

پمپئو، منتقد ثابت پکن و حزب کمونیست، همچنین گفت: تصمیمات بسیار مهمی در مورد چگونگی ساختار روابط ایالات متحده و چین باید در آینده اتخاذ شود.

وی اضافه کرد، چالش های زنجیره های امدادرسانی که آمریکا با آنها روبه رو است به دلیل شرکت هایی بوده که زنجیره های امدادرسانی شان از چین یا سایر کشورها اداره می شود نه در اینجا آمریکا.

وزیر خارجه آمریکا به جزئیات این مساله اشاره نکرد اما مقام های آمریکایی اخیرا گفته بودند که کاخ سفید در حال آماده کردن یک دستور اجرایی برای کمک به جابجایی زنجیره های تامین پزشکی از چین و سایر کشورها به داخل ایالات متحده با توجه به شیوع کروناست.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "پمپئو خطاب به پکن: پنهان کاری شما جهان را در معرض مرگ قرار داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو خطاب به پکن: پنهان کاری شما جهان را در معرض مرگ قرار داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید