یاری 10 میلیون دلاری اپل به سازنده های کیت کرونا

به گزارش وبلاگ بهروز، اپل با توجه به سیاست حمایت از شرکت های آمریکایی در دوران کرونا، مبلغ 10 میلیون دلار به شرکتی به نام COPAN Diagnostics که در زمینه فراوری کیت های آزمایش کرونا فعالیت می نماید، اهدا کرد.

یاری 10 میلیون دلاری اپل به سازنده های کیت کرونا

اپل می گوید یاری اقتصادی این شرکت به کمپانی COPAN یاری می نماید تا فراوری کیت های آزمایش کرونا به طور قابل توجهی افزایش یابد؛ به طوری که میزان فراوری از چند هزار کیت در هفته، به چند میلیون کیت تا اوایل ماه ژوئیه خواهد رسید. اپل همچنین به شرکت COPAN برای تأمین و طراحی تجهیزات برای کارخانه جدید این شرکت در کالیفرنیا یاری خواهد نمود.

یاری اقتصادی اپل به شرکت COPAN جزو آخرین اقدامات این شرکت برای مبارزه با کووید 19 محسوب می گردد. کمپانی کوپرتینویی در کنار یاری های اقتصادی، از زنجیره تأمین خود برای تامین ماسک برای کارد درمان طراحی و توزیع محافظ صورت و توسعه اپلیکیشن و سایت غربالگری کرونا با همکاری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) استفاده نموده است. این شرکت همچنین در همکاری کم سابقه ای با گوگل در حال توسعه اپلیکیشن ردیابی تماس کرونا هم هست.

اپل سال 2017 صندوقی به نام Advanced Manufacturing Fund را به ارزش 1 میلیارد دلار پایه گذاری کرد که منابع اقتصادی آن بعداً به 5 میلیارد دلار افزایش یافت. این صندوق به طور ویژه روی سرمایه گذاری در فراوریات بومی و ایجاد شغل در ایالات متحده آمریکا تمرکز می نماید. بسیاری از کارشناسان معتقدند اپل این صندوق را برای پیروی از دستور ترامپ که گفته بود این شرکت باید فراوری بیشتر محصولات خود از جمله آیفون را در خاک آمریکا انجام دهد، پایه گذاری نموده است.

اپل در گذشته از صندوق AMF مبلغ 450 میلیون دلار به شرکت Corning (سازنده گوریلا گلس)، 390 میلیون دلار به شرکت Finisar (سازنده لیزرهای به کار رفته در فیس آیدی آیفون ها و سنسور مجاورت ایرپاد) و همچنین 10 میلیون دلار به کمپانی Elysis برای تأمین آلومینیوم عاری از کربن اهدا نموده است.

منبع: آی تابناک

به "یاری 10 میلیون دلاری اپل به سازنده های کیت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 10 میلیون دلاری اپل به سازنده های کیت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید