پنیر پیتزای خانگی با یاری سرکه

به گزارش وبلاگ بهروز، پنیر پیتزا یکی از پایه های اساسی فست فودهاست که هواداران زیادی دارد و هرقدر حجم آن در غذاها بیشتر باشد، طعم غذا لذیذتر خواهد شد. اگر پنیر پیتزا خانگی و با مواد اولیه خوب تهیه شده باشد، هم سالم تر است و هم تفاوت زیادی در طعم غذا ایجاد می نماید.

پنیر پیتزای خانگی با یاری سرکه

در ادامه به طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی با سرکه خواهیم پرداخت.

مواد اولیه

مایه پنیر:

نصف فنجان

آب:

نصف فنجان

شیر پرچرب:

5فنجان

سرکه:

3قاشق چایخوری

طرز تهیه

شیر را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت گذاشته و حدود نیم ساعت می جوشانیم. سرکه را با کمی آب مخلوط و رقیق نموده و در دو مرحله به شیر اضافه می کنیم.

بعد از یک ربع جوشیدن، مایه پنیر را با کمی آب مخلوط نموده و به مایع اضافه می کنیم. 15دقیقه دیگر هم شیر را جوشانده و طی این مراحل مدام مایع را باید هم بزنیم.

در مرحله بعد حدود 15دقیقه بدون هم زدن شیر، قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا شیر دلمه بسته و سفت گردد سپس قابلمه را در یک ظرف پر از آب قرار می دهیم تا خنک گردد یا قابلمه را از روی حرارت برمی داریم تا کم کم خنک گردد.

بعد دوباره قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا به نقطه جوش برسد و حدود یک ربع بجوشد. سپس آن را در یک تنظیف تمیز ریخته و کامل آب اضافه اش را می گیریم سپس تکه های پنیر را رنده درشت نموده و در قابلمه ای ریخته و روی حرارت می گذاریم و مدام هم می زنیم تا ذوب گردد.

فقط باید مراقب باشیم رنگش عوض نگردد. بعد از روی حرارت برداشته و وقتی خنک شد آن را ورز داده و به شکل توپک های کوچکی درآورده و در ظرف آب نمکی که از قبل آماده نموده ایم، می گذاریم و در نهایت پنیر به دست آمده را در فریزر قرار می دهیم و هربار به مقدار احتیاج درآورده و در غذاهای مختلف استفاده می کنیم.

تکات آشپزی

*در مرحله دوم که پنیر را روی حرارت می گذاریم اگر بیشتر از 20دقیقه بجوشد حالت کشدار آن از بین می رود.

*برای حرارت دادن پنیر رنده شده می توانیم آن را در ماکروفر هم قرار دهیم.

ضمیمه چاردیواری روزنامه وبلاگ بهروز

منبع: جام جم آنلاین

به "پنیر پیتزای خانگی با یاری سرکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنیر پیتزای خانگی با یاری سرکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید