گودرزوند چگینی: رقم افزایش حقوق ها در سال 1401 متناسب با شرایط تورمی نیست

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرنگاران - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رقم افزایش حقوق ها در سال 1401 متناسب با شرایط تورمی نیست، دولت اگر نتواند تورم را کاهش دهد، افزایش حقوق و مزایا با این اندازه، بخش زیادی از جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

گودرزوند چگینی: رقم افزایش حقوق ها در سال 1401 متناسب با شرایط تورمی نیست

مهرداد گودرزوندچگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نگاه دولت در لایحه بودجه سال 1401 کاهش اثرات تورمی و رشد 8 درصدی اقتصاد بوده است، گفت: دولت باید پیش بینی های لازم را در مورد اثرات حذف ارز 4200 تومانی کالاها و تخصیص آن تنها به دارو و گندم بر روی زندگی مردم و کاهش آسیب به طبقات میانه و آسیب پذیر که حدود 40 میلیون نفر هستند، را انجام دهد اما متاسفانه به این موضوع در لایحه بودجه زیاد پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: دولت در بحث حقوق و مزایای کارکنان دولت در لایحه بودجه 1401 پیشنهاداتی داده، که این رقم متناسب با شرایط تورمی کشور نیست، دولت باید ابتدا بتواند تورم را کاهش دهد و سپس این مقدار افزایش حقوق را اجرایی کند. دولت اگر نتواند تورم را کاهش دهد، افزایش حقوق و مزایا با این مقدار، بخش زیادی از جامعه را که امروز هم زیر خط فقر و دارای حداقل درآمد هستند را دچار مشکل خواهد کرد.

گودرزوندچگینی با بیان اینکه کمک های دولت در بخش عمرانی در لایحه بودجه 1401 قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده مقدار بودجه این بخش را بیشتر کرده است و انتظار ما از دولت این است که بودجه را به گونه ای اجرایی کند که آثار آن در زندگی مردم از نظر معیشت کاملا دیده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تخصیص یک درصد به بخش پژوهش گفت: این تخصیص یکی از اقدامات خوب دولت است، باید نگرش مدیران را به بحث تحقیق و پژوهش تغییر دهد. مسئولان در دستگاه ها و شرکت های دولتی بحث پژوهش را به عنوان یک هزینه جاری نگاه نکنند و به سمت مساله محوری حرکت کنند یعنی از بودجه پژوهش برای رفع مسائل کشور استفاده کنند نه اینکه تحت عنوان پژوهشگری منابع را دریافت کنند اما اثری از آن در زندگی مردم و اقتصاد دیده نشود.

وی با تاکید براینکه مهمترین بخش بودجه نظارت دقیق بر نحوه اجرای آن است، اظهار کرد: اگر نظارت و کنترل بر اجرای دقیق بودجه سال 1401 به خوبی انجام شود، بخشی از مسائل کشور حل خواهد شد و اما اگر همانند سال جاری و سال گذشته تبصره ها و ردیف ها به صورت نامتوازن و سلیقه ای اجرایی شود، حتما مسئله ای حل نخواهد شد و بی عدالتی در جامعه توسعه می یابد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "گودرزوند چگینی: رقم افزایش حقوق ها در سال 1401 متناسب با شرایط تورمی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گودرزوند چگینی: رقم افزایش حقوق ها در سال 1401 متناسب با شرایط تورمی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید