یک نامه اعتراضی به نمایندگان مجلس درباره ادغام موسسات هنری

به گزارش وبلاگ بهروز، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان درباره خبر ادغام بعضی انجمن های هنری به نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نامه نوشت.

یک نامه اعتراضی به نمایندگان مجلس درباره ادغام موسسات هنری

به گزارش وبلاگ بهروز، در نامه حسین کریمی خطاب به نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آمده است:

به استحضار می رساند طبق خبر منتشرشده در تاریخ هشتم مردادماه 98 ، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ دستور داده اند که انجمن های موسیقی،تجسمی و هنرهای نمایشی ادغام شوند.

اجرای این برنامه بدون در نظر دریافت تفاوت های ذاتی این رشته های هنری غیر کارشناسی است و نه تنها منفعتی ندارد که آشفتگی و بی نظمی بسیار در جامعه هنر کشورمان ایجاد خواهد نمود. در وضعیتی که شاخه های هنری کشور نیازمند ساختارهای تخصصی مجزا و بودجه مجزا هستند از بین بردن ساختارهای تعیین تعریف شده جامعه هنری را ضعیف خواهد نمود و به تبع آن وضعیت انجمن های هنری را در سراسر کشور دچار بحران خواهد نمود.

در شهرستان ها این انجمن های مستقل هنری هستند که به عنوان نماینده صنوف هنری در کنار ادارات کل فرهنگ یک تنه بار اقتصادی جشنواره ها را با دوندگی در سازمان های دولتی و خصوصی شهر خود بر دوش می کشند و این ادغام موجبات تضعیف این صنوف به ویژه در شهرستان ها را فراهم می نماید و پیگیری امورات هنری هنرمندان شهرستان ها و اجرای رویدادهای فرهنگی هنری را با چالش روبرو می نماید.

بدین وسیله از شما می خواهیم با پیگیری و تذکر به وزیر محترم فرهنگ مانع تضییع حقوق اولیه هنرمندان مبنی بر داشتن صنوف تخصصی شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یک نامه اعتراضی به نمایندگان مجلس درباره ادغام موسسات هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نامه اعتراضی به نمایندگان مجلس درباره ادغام موسسات هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید