10 مزیت ماست برای پوست و مو

به گزارش وبلاگ بهروز، ماست یک ماده غذایی مفید است که می توان آن را به هر رژیم غذایی افزود. با این حال روش هایی غیر از خوردن نیز برای بهره مندی از مزایای ماست وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

10 مزیت ماست برای پوست و مو

ماست سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین ب 2، دی، ب 12، ب 5 و بعلاوه پروبیوتیک است که بسیاری از فواید سلامتی را به همراه دارد.

اسیدلاکتیک، روی و ویتامین های ب موجود در ماست باعث زیبایی پوست و مو می گردد. با این حال حتماً از ماست ساده و بدون مواد افزودنی بهره ببرید.

در ادامه به 10 فایده ماست اشاره می کنیم:

1- پیشگیری و درمان پوست های خشک

ماست یک مرطوب نماینده پوست است که با خشکی مبارزه می نماید. عمل لایه برداری ملایم ماست باعث حذف پوست های خشک و مرطوب نگه داشتن آن می گردد.

اسیدلاکتیک موجود در ماست، میکروب و باکتری هایی را از بین می برند که ممکن است باعث خارش پوست شوند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان و خواص ضدالتهاب ماست به تسکین خشکی و خارش پوست یاری می نمایند.

  • برای استفاده روزانه، اندازهی ماست را با حرکات دایره ای بر روی دست، صورت و پاهای خود بمالید و پس از 10 دقیقه دوش بگیرید.
  • برای استفاده هفتگی، می توانید با ترکیب نصف فنجان ماست و 3 تا 4 قاشق غذاخوری پاپایای له شده، یک ماسک مرطوب نماینده درست کنید. بعلاوه می توانید اندازه کمی عسل و آب لیمو به این ترکیب اضافه کنید. سپس ماسک را بر روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

2- روشن کردن پوست آفتاب سوخته

پروتئین موجود در ماست باعث روشن شدن پوست می گردد و پوست های آفتاب سوخته را تسکین می دهد. بعلاوه ماست با داشتن خاصیت مرطوب نمایندگی، پوست های آسیب دیده ای را که در معرض اشعه ماورا بنفش قرار دارند، التیام می بخشد.

  • اندازهی ماست ساده را روی پوست آسیب دیده خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را با یک حوله گرم و مرطوب پاک کنید.
  • بعلاوه می توانید از مخلوط آب یک گوجه فرنگی و یک خیار در نصف فنجان ماست بهره ببرید. این مخلوط را بر روی پوست آفتاب سوخته خود بگذارید و پس از 15 الی 20 دقیقه با آب بشویید. شما می توانید این کار را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید.

3- جلوگیری از شوره سر

یکی از علل اصلی شوره سر یک نوع قارچ است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می گردد. ماست به علت داشتن خاصیت ضد قارچ از به وجود آمدن شوره سر جلوگیری می نماید. بعلاوه به تسکین خارش سر که یکی از علائم رایج شوره سر محسوب می گردد، یاری می نماید.

  • اندازه کمی آب لیمو به ماست اضافه کنید و روی پوست سر خود بمالید. بعد از 45 دقیقه سر خود را با آب ولرم بشویید. این درمان را چند بار در هفته انجام دهید.
  • بعلاوه می توانید از مخلوط نصف فنجان ماست و 3 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله بهره ببرید. این مخلوط را روی سر خود بمالید و پس از یک ساعت با یک شامپوی ملایم بشویید. یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

4- نرم نماینده مو

ماست به عنوان یک نرم نماینده، موهای شما را نرم، صاف و براق می نماید. بعلاوه خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ ماست پوست سر را تمیز و عاری از هرگونه عفونت می نماید.

  • اندازهی ماست ساده و شیرین نشده را به موهای خیس بمالید و پس از 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. این درمان را یک بار در هفته انجام دهید.
  • بعلاوه می توانید از ترکیب 4 قاشق غذاخوری ماست و 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و همین اندازه روغن نارگیل بهره ببرید. سپس این ترکیب را روی موهای خود بمالید و پس از 45 دقیقه تا یک ساعت با استفاده از شامپوی ملایم بشویید. این درمان را یک یا 2 بار در هفته انجام دهید.

5- کاهش لک صورت

ماست دارای اثر سفیدنمایندگی خفیفی است که حتی می تواند رنگ پوست را تغییر دهد و ظاهر لکه و زخم ها را کاهش دهد.

  • اندازهی ماست را روی لکه های پوست خود بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. پس از 10 الی 15 دقیقه صورت خود را با آب بشویید. شما می توانید یک یا 2 بار در روز این کار را انجام دهید.

6- بستن منافذ پوست

منافذ بزرگ و باز پوست می توانند منجر به مشکلاتی از قبیل آکنه و جوش های سرسیاه شوند. ماست می تواند منافذ بزرگ پوست را کوچک کند.

  • یک قاشق چای خوری ماست ساده را به آرامی روی صورت خود بمالید و به مدت 15 دقیقه منتظر بمانید تا جذب پوست گردد. سپس با آب سرد بشویید. شما می توانید این درمان را یک یا 2 بار در روز انجام دهید.

7- مبارزه با جوش و آکنه

ماست خواص ضد باکتری و ضد قارچ دارد که به مبارزه با آکنه یاری می نمایند و با بستن منافذ بزرگ پوست از به وجود آمدن آکنه جلوگیری می نمایند.

  • یک تکه پنبه را برداشته و با آن اندازهی ماست روی صورت خود بمالید. سپس اجازه دهید ماست در طول شب بر روی پوست شما باشد. صبح روز بعد صورت خود را با آب سرد بشویید. این درمان را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

8- کاهش چین وچروک پوست

اسیدلاکتیک یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی ماست است که به جلوگیری از ایجاد چین وچروک در پوست یاری می نماید.

  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 3 تا 4 قاشق غذاخوری ماست مخلوط نموده و روی صورت خود بمالید. پس از 30 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. شما می توانید این کار را هر روز انجام دهید.

9- نرم کردن ترک پا

اسید لاکتوز موجود در ماست به عنوان یک لایه بردار می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و ترک پا را نرم کند.

  • پای خود را به مدت 15 دقیقه در آب گرم بگذارید.
  • با استفاده از یک سنگ پا، پای خود را به آرامی بمالید.
  • سپس اندازهی ماست را روی پاشنه پای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
  • 15 دقیقه صبر کنید. سپس پای خود را با آب ولرم بشویید.
  • پاها را خشک کنید و یک جوراب بپوشید. تا 2 بار در هفته این کار را انجام دهید.

10- زیبا نگه داشتن دست و ناخن ها

ماست به عنوان یک مرطوب نماینده طبیعی می تواند با دست های خشک و خشن مقابله کند.

  • اندازهی ماست ساده و تازه را روی دستان و انگشتان خود بمالید و به مدت 5 دقیقه به آرامی با حرکات دورانی آن ها را ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه دست های خود را با آب ولرم بشویید. این درمان را به طور روزانه انجام دهید.
منبع: فوت و فن

به "10 مزیت ماست برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مزیت ماست برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید